Σάββατο 22 Ιουνίου 2013

Το Καλοκαίρι μέσα από τους μύθους του Αισώπου!!!

Ο ΤΖΙΤΖΙΚΑΣ ΚΑΙ Ο ΜΕΡΜΗΓΚΑΣ

Διαβάζουμε στα παιδιά το γνωστό μύθο του Αισώπου
 "Ο Τζίτζικας και ο Μέρμηγκας",από το βιβλίο της 
Κάρμεν Ρουγγέρη: "Αίσωπος! Κάτι θέλει να μας πει".

Συζητάμε με τα παιδιά για τη πλοκή του μύθου.
ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ
- Γιατί τα μυρμήγκια ήταν τόσο εργατικά;
-Πώς ζούσαν τα τζιτζίκια το καλοκαίρι;
-Ποια είναι η διαφορά των δύο εντόμων, ως προς τον τρόπο ζωής τους;
-Ποια έντομα θα καταφέρουν να επιβιώσουν το χειμώνα και γιατί;
-Αν συναντούσατε ένα τζιτζίκι, τι θα το συμβουλεύατε;
-Αν ήσασταν έντομο, ποιο θα επιλέγατε να είστε και γιατί;
-Αν θα δίνατε ένα τέλος στο μύθο, ποιο θα ήταν αυτό;
-Γιατί ο Αίσωπος επέλεξε να δώσει αυτό το τέλος στην ιστορία;





ΠΑΙΖΟΥΜΕ ΜΕ ΤΟ ΜΥΘΟ ΤΟΥ ΑΙΣΩΠΟΥ


Α. Τα παιδιά ζωγραφίζουν έναν τζίτζικα ή ένα μύρμηγκα. Του δίνουν ένα όνομα και μας τον συστήνουν. Καθόμαστε σε κύκλο και κάθε παιδί μας παρουσιάζει το έντομο του,λέγοντας το όνομα του και τι του αρέσει να κάνει πολύ. Έπειτα κόβουμε το περίγραμμα τους και φτιάχνουμε ένα ομαδικό κολάζ σε χαρτί του μέτρου. Στη μία μεριά βάζουμε τους τζίτζικες και στην άλλη τους μέρμηγκες. Κάτω από τη κάθε ομάδα γράφουμε μία μικρή ιστορία ή λίμερικ για τη παρέα μας.

ΛΙΜΕΡΙΚ

  Ένα τζιτζικάκι από την Ύδρα                        
  τραγουδούσε μέρα νύχτα                              
  πήγαινε εδώ πήγαινε εκεί                            
  για να κλέψει τη τζιτζικίνα τη Κική.   


  Ένα μυρμηγκάκι, σωστό παληκαράκι
  δούλευε σκληρά για ένα χαρτζιλικάκι. 
  Συνάντησε μια μέρα μια όμορφη μυρμηγκίνα
  που την έλεγαν Ασημίνα, αλλά όλοι τη φώναζαν Μίνα.
                                                                            


Β. Παίζουμε με το δίφθογγο "τζ". Βρίσκουμε μέσα στο παραμύθι τις λέξεις που αρχίζουν από το δίφθογγο "τζ". Έπειτα φτιάχνουμε δικές μας λέξεις, τις οποίες αποκαλούμε "τζιτζικολέξεις".
Παράδειγμα: τζιτζικοϊστορία, τζιτζικοκιθάρα,τζιτζικοαυτοκίνητο, τζιτζικοτράγουδο, τζιτζικόσπιτο.

Γ. Μεταμορφωνόμαστε σε τζιτζίκια και μιλάμε μεταξύ μας, βάζοντας μπροστά το πρόθεμα "τζιτζι".Μπορεί η εκπαιδευτικός να ξεκινήσει την ιστορία και να μιλήσει προς τα παιδιά.

Παράδειγμα διαλόγου
-Τζιτζικαλημέρα!!! Τζιτζικάνετε;
-Τζιτζικαλά!!!!
-Τζιτζιεσείς;
-Τζιτζιωραία!!!

Δ. Μαθαίνω το γλωσσοδέτη "Ανέβηκα στην τζιτζιριά".

 Ο τζίντζιρας ο μίντζιρας                                     
  ο τζιντζιμιντζιχότζιρας,
  ανέβηκε στη τζιντζιριά στη μιντζιριά
  στη τζιντζιμιντζιχόντζιρια
  και έκοψε τα τζίντζιρα τα μίντζιρα,
  τα τζίντζιμιντζιχόντζιρα
  και τώρα τρώει τα τζίντζιρα τα μίντζιρα
  τα τζίντζιμιντζιχόντζιρα!!!


Τα παιδιά απαγγέλλουν αργά, καθαρά και ρυθμικά τον γλωσσοδέτη 
<<Ο τζίτζιρας ο μίντζιρας>>, για να μάθουν τα λόγια.
Στη συνέχεια, συνδυάζουν την απαγγελία με συνοδεία ηχηρών κινήσεων. 
Επαναλαμβάνουν κάποιες φορές αργά μέχρι να το μάθουν. Ο παιδαγωγός παροτρύνει τα παιδιά να ξεκινήσουν τη ρυθμική απαγγελία με τη συνοδεία των ηχηρών κινήσεων πολύ αργά και σταδιακά να την επιταχύνουν, καθώς και το αντίθετο, δηλαδή ξεκινώντας από πολύ γρήγορα και σταδιακά να επιβραδύνουν.



Ε. Βάζω σε κύκλο τόσα τζιτζίκια και μυρμήγκια, όσα αναγράφονται παρακάτω.

3 τζιτζίκια                              2 μυρμήγκια









ιι) Το τζιτζίκι ψάχνει να βρει τα πράγματα του. Βοήθησε το.
Αντιστοίχισε το τζιτζίκι, με όσα από τα παρακάτω αντικείμενα πιστεύεις πως του ανήκουν!!










Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου