Τις πρώτες μέρες του σχολείου, τα περισσότερα παιδιά αισθάνονται άβολα στο χώρο της τάξης. Βρίσκονται σε ένα νέο περιβάλλον, μακριά από την οικογένεια και τους φίλους τους. Καλούνται να ανταποκριθούν σε νέες συνθήκες και στις απαιτήσεις του νέου περιβάλλοντα χώρου.
Στόχος μας είναι να κάνουμε τα παιδιά να αισθανθούν οικεία με το χώρο γύρω τους και να γνωριστούν καλύτερα μεταξύ τους.
Ποιος είναι ο καλύτερος τρόπος;
Τα Παιχνίδια Γνωριμίας!!!!!!!!!!
ΑΣ ΠΑΙΞΟΥΜΕ
Α. ΜΕΡΟΣ
Ασκήσεις γνωριμίας με το χώρο
Α. Βάζουμε μουσική και κινούμαστε ελεύθερα στο χώρο. Παρατηρούμε βασικές λεπτομέρειες, αγγίζουμε-μυρίζουμε-ακούμε ήχους. Βρίσκουμε μία θέση και καθόμαστε με κλειστά μάτια. Ανοίγουμε τα μάτια, μόλις σταματήσει η μουσική και κοιτάμε γύρω μας.
Συνεχίζουμε να κινούμαστε στο χώρο με τη συνοδεία της μουσικής. Μόλις σταματάει η μουσική, πρέπει να μένουν ακίνητα, κάθε φορά σε μία διαφορετική στάση.
Β. Βάζουμε μουσική και κινούμαστε στο χώρο. Κάθε φορά περπατάμε με έναν διαφορετικό τρόπο
Στόχος μας είναι να κάνουμε τα παιδιά να αισθανθούν οικεία με το χώρο γύρω τους και να γνωριστούν καλύτερα μεταξύ τους.
Ποιος είναι ο καλύτερος τρόπος;
Τα Παιχνίδια Γνωριμίας!!!!!!!!!!
ΑΣ ΠΑΙΞΟΥΜΕ
Α. ΜΕΡΟΣ
Ασκήσεις γνωριμίας με το χώρο
Α. Βάζουμε μουσική και κινούμαστε ελεύθερα στο χώρο. Παρατηρούμε βασικές λεπτομέρειες, αγγίζουμε-μυρίζουμε-ακούμε ήχους. Βρίσκουμε μία θέση και καθόμαστε με κλειστά μάτια. Ανοίγουμε τα μάτια, μόλις σταματήσει η μουσική και κοιτάμε γύρω μας.
Συνεχίζουμε να κινούμαστε στο χώρο με τη συνοδεία της μουσικής. Μόλις σταματάει η μουσική, πρέπει να μένουν ακίνητα, κάθε φορά σε μία διαφορετική στάση.
Β. Βάζουμε μουσική και κινούμαστε στο χώρο. Κάθε φορά περπατάμε με έναν διαφορετικό τρόπο
- περπατάω σαν να έχω μαξιλάρια στα πόδια,
- περπατάω σαν να έχω βαρίδια στα πόδια μου,
- περπατάω σαν να φοράω βατραχοπέδιλα,
- περπατάω σε ένα τεντωμένο σκοινί.
Παιχνίδια Γνωριμίας-Μαθαίνω το όνομα του φίλου μου
Α. Σε κύκλο ένα ένα παιδί μας λέει δυνατά το όνομα του. Έπειτα χρησιμοποιούμε μία μικρή μπαλίτσα και τη κυλάμε σε κάποιο φίλο μας, λέγοντας το όνομα μας.
Β. Κρατάω ένα λουλούδι στα χέρια μου και το προσφέρω σε έναν φίλο μου, τον οποίο δεν γνωρίζω. Μου λέει δυνατά το όνομα του και επαναλαμβάνω κι εγώ.
Γ. Κάθε παιδί λέει δυνατά το όνομα, με όποιο τρόπο θέλει. Τα υπόλοιπα το επαναλαμβάνουν με τον ίδιο τρόπο.
Δ. Φτιάχνουμε ένα φανταστικό κουτί με αργές σταθερές κινήσεις. Το κρατάμε στα χέρια μας και βγάζουμε από μέσα το όνομα μας.Το λέμε με όποιο τρόπο επιθυμούμε.
Ε. Ένα παιδί είναι το πρώτο βαγόνι, ενός φανταστικού τρένου. Ξεκινάει το τραγούδι: "Τρέχω, τρέχω και καλπάζω και σε σένα σταματώ, χάρισε μου το όνομα σου, για να το' χω φυλαχτό". Τα υπόλοιπα παιδιά είναι σε κύκλο, ώσπου σχηματίζεται ένα μεγάλο τρένο.
ΣΤ. Ένα παιδί μπαίνει στη μέση ενός κύκλου που έχει σχηματιστεί. Προτείνει με ποιο τρόπο η υπόλοιπη ομάδα θέλει να του φωνάξουν το όνομα του:ψιθυριστά, ινδιάνικα, σαν τενόροι, κουρασμένα,σαν ρομπότ,τραγουδιστά, λαχανιασμένα.
Ζ. Σχηματίζουμε ένα κύκλο και με τη βοήθεια ενός μουσικού οργάνου όπως ένα ντέφι λέμε δυνατά: "Τι είναι αυτό που είναι στρογγυλό, μοιάζει με καπέλο, μοιάζει με ταψί και άμα το χτυπήσεις βγάζει μουσική". Το παιδί που κρατάει το ντέφι, μας λέει δυνατά το όνομα του.
Παιχνίδια Γνωριμίας-Αγγίζω τον φίλο μου
Α. Κινούμαστε στο χώρο με τη συνοδεία μουσικής. Όποιον συναντάμε, τον χαιρετάμε και συστηνόμαστε, δίνοντας το χέρι μας(χειραψία). Συνεχίζουμε να κινούμαστε, αλλά μόλις ακουστεί το χτύπημα του ταμπουρίνου τα παιδιά καλούνται να βρουν ένα ταίρι. Αρχικά συναντιούνται με τους ώμους και λένε το όνομα τους. Συνεχίζει η μουσική και πάλι κινούνται.Μόλις σταματήσει βρίσκουν ένα άλλο ταίρι και ακουμπούν τα δάχτυλα τους. Συνεχίζεται η διαδικασία. Προτεινόμενοι τρόποι συνάντησης: μύτη,αυτιά, κεφάλι, γόνατα, αγκώνες, παλάμες. Είναι ένας τρόπος να μάθουν τα μικρότερα παιδιά τα μέρη του σώματος μας.
Β. Τα παιδιά γίνονται ζευγάρια και μας δείχνουν έναν τρόπο με τον οποίο θέλουν να περπατήσουν. Το κάθε ζευγάρι το παρουσιάζει στην υπόλοιπη τάξη.
Γ. Σε ζευγάρια τα παιδιά θα προσποιηθούν τον τυφλό και τον οδηγό του. Κάθε φορά ο οδηγός κατευθύνει τον τυφλό στο χώρο, υπό τη συνοδεία μουσικής. Μόλις αλλάξει η μουσική πρέπει να αλλάξουν τα ζευγάρια. Ένας άλλος τρόπος είναι μόλις αλλάξει η μουσική, να αλλάξουν οι οδηγοί ταίρι και ούτε καθεξής. Στο τέλος ο κάθε τυφλός προσπαθεί να μαντέψει ποιος ήταν ο πρώτος του οδηγός.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου