Σάββατο 27 Σεπτεμβρίου 2014

Περπατώ περπατώ εις το δάσος......!!!!

   Πώς να διαχειριστούμε την επιθετικότητα στην τάξη μας;

Κάθε χρόνο στη τάξη μας υποδεχόμαστε τα παιδιά και αντιλαμβανόμαστε ορισμένα πράγματα για την προσωπικότητα και το χαρακτήρα τους,χωρίς να σημαίνει πως μπορούμε να βγάλουμε γρήγορα συμπεράσματα...Βέβαια θα συναντήσουμε παιδιά που διακρίνονται για την επιθετικότητα τους προς τα άλλα παιδιά,χωρίς να σημαίνει πως υπάρχει κάποιο πρόβλημα υγείας..Σίγουρα υπάρχει πρόβλημα διαχείρισης του θυμού τους και πρόβλημα συμπεριφοράς.

Σε μία τέτοια περίπτωση θα' πρέπει η εκπαιδευτικός να παρατηρήσει τη συμπεριφορά του παιδιού και τη συμπεριφορά του στο παιχνίδι του με τα άλλα παιδιά. Να καταγράψει τις στιγμές που εκδηλώνει την επιθετικότητα του και με ποια παιδιά γίνεται κυρίως. Μετά από μία σειρά καταγραφών η εκπαιδευτικός καλό είναι να καλέσει τους κηδεμόνες στο σχολείο και να συζητήσει τη συμπεριφορά αυτή.

Αυτά βέβαια είναι θεωρητικά...στη πράξη τι μπορούμε να κάνουμε;;;

Ένας τρόπος να διαχειριστούμε την επιθετικότητα είναι το οργανωμένο παιχνίδι μέσα στη τάξη...

ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΑ ΚΙΝΗΤΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΤΗΣ ΕΠΙΘΕΤΙΚΟΤΗΤΑΣ

Α. Περπατώ περπατώ εις το δάσος....
Το γνωστό σε όλους μας κινητικό παιχνίδι με βασικό ήρωα τον λύκο, ο οποίος κυνηγά τα παιδιά...Μόνο που στη περίπτωση μας θα αντιστρέψουμε λίγο τους ρόλους και τα παιδιά θα κυνηγήσουν τον λύκο, όχι όμως για να τον πιάσουν και να τον φυλακίσουν,αλλά να τον φιλοξενήσουν στο σπίτι τους,να του χαϊδέψουν την ουρά του και το τρίχωμα του, να του πουν ένα παραμύθι και ένα του αφιερώσουν ένα τραγούδι ή μια ζωγραφιά...

Βάζουμε μουσική και η εκπαιδευτικός μαζί με τα παιδιά τραγουδούν το γνωστό τραγούδι:Περπατώ περπατώ εις το δάσος όταν ο λύκος δεν είναι εδώ...λύκε λύκε είσαι εδώ;

Ο λύκος που είναι το παιδί που εκδηλώνει επιθετικότητα απαντά: Είμαι εδώ καλά μου παιδάκια...Φοράω τώρα τα καλτσάκια μου..
συνεχίζεται ο διάλογος μέχρι ο λύκος να πάρει τη μαγκούρα του...αλλά όχι για να κυνηγήσει τα παιδιά,για να πάει στο σπιτικό τους και να τον φιλοξενήσουν....Όση ώρα ο λύκος ετοιμάζεται τα παιδιά φτιάχνουν ένα δείπνο στο λύκο και μια γωνιά για να τον καλωσορίσουν....Μόλις ο λύκος πει παίρνω τη μαγκούρα μου και σας έρχομαι στο λεπτό....,τα παιδιά του κρατούν το χέρι, τον χαϊδεύουν, τον αγκαλιάζουν, τον φιλούν και τον καλωσορίζουν...Καθόμαστε σε κύκλο και τα παιδιά συνομιλούν με τον ήρωα μας, του κάνουν ερωτήσεις, του διαβάζουν ένα παραμύθι, του τραγουδούν και του δίνουν να φάει κάτι που ετοίμασαν.

Επισήμανση: Διαβάζουμε ένα παραμύθι με βασικό ήρωα τον λύκο, όπως: 
" Ο Καλόκαρδος Λύκος"!!!
Τραγουδάμε κάτι που μας αρέσει και στο τέλος τρώμε κάτι που ετοίμασαν τα παιδιά στο κουκλόσπιτο...

Κάνουμε μία ζωγραφιά στον φίλο μας και τον αποχαιρετούμε....Ο ρόλος μπορεί να αλλάζει κάθε φορά και όλα τα παιδιά να πάρουν το ρόλο του λύκου και κάθε φορά να διαβάζουμε ένα διαφορετικό παραμύθι με βασικό μήνυμα τη φιλία και την αγάπη στους φίλους μας..

Β. Εμπρός καλό μου αυτοκίνητο...ετοιμάσου να πλυθείς!!!!
Το κινητικό αυτό παιχνίδι προτείνεται για τους ίδιους λόγους...
Τα παιδιά στέκονται όρθια το ένα απέναντι στο άλλο..Ένα παιδί είναι το αυτοκίνητο το οποίο θα πάει για πλύσιμο, για στέγνωμα και γυάλισμα...Τα 4 πρώτα παιδιά που είναι όρθια θα ρίξουν το νερό, τα επόμενα δύο παιδιά σαπουνίζουν το αυτοκίνητο, τα επόμενα το στεγνώνουν, και τέλος το γυαλίζουν.Το παιδί-αυτοκίνητο πηγαίνει στο τέλος και παίρνει έναν ρόλο και αυτοκίνητο γίνεται ένα άλλο παιδί που βρίσκεται πρώτο στη σειρά και είχε το ρόλο να ρίχνει το νερό. Η διαδικασία συνεχίζεται με όλα τα παιδιά να πάρουν το ρόλο του αυτοκινήτου..
Τα παιδιά που ρίχνουν το νερό και γυαλίζουν το αυτοκίνητο κάνουν απαλές κινήσεις πάνω στο παιδί-αυτοκίνητο,ενώ τα παιδιά που στεγνώνουν και σαπουνίζουν κάνουν έντονες κινήσεις, χαϊδεύουν έντονα το παιδί-αυτοκίνητο...

Γ. Προστάτεψε τον βάτραχο σου!!!!!

Σχηματίζουμε έναν μεγάλο κύκλο και στη μέση του κύκλου στέκονται 2 παιδιά. Το ένα είναι ο πρίγκιπας ή η πριγκίπισσα και το άλλο είναι ο βάτραχος. Στο ρόλο του πρίγκιπα/πριγκίπισσα βάζουμε το παιδί που εκδηλώνει επιθετικότητα..Τα υπόλοιπα παιδιά κρατούν μία πλαστική ή πάνινη μπάλα και προσπαθούν να "χτυπήσουν"τον βάτραχο, να τον ακουμπήσουν δηλαδή με τη μπάλα. Ο πρίγκιπας όμως πρέπει να μπει μπροστά και να μην αφήνει τη μπάλα να ακουμπήσει τον φίλο του τον βάτραχο..Όποιος πετύχει τον βάτραχο παίρνει το ρόλο του..Φυσικά μπορεί να αλλάξει και ο ρόλος του πρίγκιπα, ενώ καλό είναι το παιδί που εκδηλώνει επιθετικότητα να μπει και στους δύο ρόλους.


                    Καλή επιτυχία!!!!


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου