Κυριακή, 14 Σεπτεμβρίου 2014

Προτεινόμενες γωνιές...και αυτοσχέδια αντικείμενα για την τάξη!!!!


Κάθε χρόνο η εκπαιδευτικός διαμορφώνει τις γωνιές της τάξης της, ώστε να μπορούν τα παιδιά να έχουν εύκολη πρόσβαση και να κινούνται ελεύθερα και άνετα μέσα στην αίθουσα. Υπάρχουν προβλήματα στη διαμόρφωση τους, καθώς ο χώρος πολλές φορές είναι περιορισμένος και το εκπαιδευτικό υλικό ελάχιστο. Σε περίπτωση που ο χώρος είναι μικρός μπορούμε να βρούμε λύσεις για να φτιάξουμε γωνιές χωρίς έπιπλα.Για παράδειγμα η βιβλιοθήκη της τάξης μπορεί να αντικατασταθεί από μία βιβλιοθήκη τοίχου ή ο χώρος της παρεούλας αντί για παγκάκια να έχει πλαστικά στρώματα τα οποία μαζεύονται και αξιοποιούμε τον ελεύθερο χώρο της τάξης μας.
Όσο αφορά το υλικό,το οποίο λείπει από τις τάξεις η εκπαιδευτικός μπορεί να φέρει μερικά παιχνίδια από το σπίτι της τα οποία θεωρεί κατάλληλα να υπάρχουν στη τάξη της, μπορεί να ζητήσει από τους γονείς να φέρουν στο σχολείο παιχνίδια που δεν χρειάζονται.Προσοχή όμως στο ποια παιχνίδια επιτρέπονται και στο μέγεθος τους. Αναφερόμαστε κυρίως σε πλαστικά ζωάκια, τουβλάκια, αυτοκινητάκια(εμπλουτισμός της γωνιάς του οικοδομικού υλικού). 

Επίσης η εκπαιδευτικός μπορεί να φτιάξει αυτοσχέδια μουσικά όργανα με διάφορα υλικά: παίρνουμε καπάκια μπύρας και ξυλάκια,ανοίγουμε τρύπες στα καπάκια και τα περνάμε μέσα σε ένα σύρμα, δένουμε το σύρμα και στις δύο άκρες του ξύλου και κολλάμε τα κάτω άκρα του ξύλου και φτιάχνουμε κουδουνάκια. Παίρνουμε ένα καρύδι, το ανοίγουμε και κολλάμε τους φλοιούς του σε χαρτί από τη πίσω μεριά. Χτυπάμε τις πίσω πλευρές του και οι καστανιέτες μας είναι έτοιμες.

Επίσης μπορεί να φτιάξει αυτοσχέδιες μολυβοθήκες και θήκες για μαρκαδόρους από κουτάκια αναψυκτικών. Ανοίγουμε το κουτί πάνω πάνω και έπειτα τυλίγουμε με ο,τι θέλουμε τη συσκευασία μας και οι μολυβοθήκες μας είναι έτοιμες για τα ραφάκια.

Χρησιμοποιούμε μεγάλα χάρτινα κουτιά,τα οποία τυλίγουμε με χαρτί περιτυλίγματος ή κάποιο άλλο είδος χαρτιού και τα αξιοποιούμε για αποθηκευτικό χώρο.


Προτεινόμενες Γωνιές στη Τάξη μας!!!!!

1. Γωνιά των Τεχνών
Στη γωνιά αυτή τοποθετούμε ένα μικρό τραπεζάκι και 2 καρεκλάκια. Κάθε 15 μέρες τα παιδιά θα έρχονται σε επαφή με ένα διαφορετικό είδος τέχνης και θα έχουν την ευκαιρία να το επεξεργαστούν.
Παραδείγματα: φέρνουμε πηλό και διάφορα εργαλεία, μαθαίνουμε την τέχνη της ψαθοπλεκτικής μέσα από χαρτιά κάνσον ή βελουτέ. Τα παιδιά μαθαίνουν να "πλέκουν" τα χαρτιά και να γνωρίζουν τον τρόπο με τον οποίο φτιάχνουμε τις ψάθινες καρέκλες, φέρνουμε νήματα σε διάφορα χρώματα και αφήνουμε τα παιδιά να πλέξουν ο,τι θέλουν με τα χέρια τους και με τα νήματα, φτιάχνουμε κολάζ, ψηφιδωτά κλπ.Στη γωνιά θα πρέπει να υπάρχουν υλικά, εικόνες με την τέχνη αυτή, περιοδικά και οτιδήποτε άλλο θεωρούμε πως ταιριάζει.

2. Γωνιά των Λογικομαθηματικών
Στη γωνιά αυτή υπάρχουν εργαλεία μαθηματικής χρήσης, όπως χάρακες, αριθμητήριο, μεγεθυντικός φακός, καρτέλες με αριθμούς, επιτραπέζια παιχνίδια, αυτοσχέδια παιχνίδια που διεγείρουν τη μαθηματική σκέψη των παιδιών, δημιουργικά φύλλα εργασίας κλπ.

3. Γωνιά της Γραφής
Στη γωνιά αυτή τοποθετούμε ένα μικρό τραπεζάκι και ένα καρεκλάκι. Πάνω υπάρχουν κενές λευκές σελίδες, μολύβια, σβηστήρες,καρτέλες με τα ελληνικά γράμματα, λέξεις σε μικρές καρτέλες. Τοποθετούμε ένα ξύλινο ή χάρτινο κουτί μέσα στο οποίο θα βάζουμε όλες τις καινούργιες λέξεις που μαθαίνουμε καθημερινά στη τάξη μας. Το κουτί θα το ανοίγουμε κατά διαστήματα και θα θυμόμαστε ποιες λέξεις γνωρίσαμε.

4. Γωνιά της Φιλαναγνωσίας
Τοποθετούμε μία μοκέτα και μαξιλάρες, ένα πίνακα ανακοινώσεων, πίνακα με βασικούς κανόνες φιλαναγνωσίας, τη κυρά-Φιλαναγνωσία(ένα αυτοσχέδιο κορίτσι), χαρτιά και μαρκαδόροι. 
Μία φορά τη βδομάδα γνωρίζουμε ένα καινούργιο παραμύθι και παίζουμε. Η εκπαιδευτικός οργανώνει δραστηριότητες σε σχέση με το βιβλίο και τις υλοποιεί στη γωνιά.

Καλή και Δημιουργική Αρχή!!!!!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου