Κυριακή 30 Μαρτίου 2014

Μουσικοκινητικές Προσεγγίσεις..

Μικρά έντομα πετούν.....χαρούμενα τραγουδούν....
Λουλούδια λουλουδάκια...στολίδια ευωδιαστά...

Ας παίξουμε λίγο....

Α. Με αφορμή κάποια συζήτηση για τα έντομα ή την αφήγηση ενός παραμυθιού ενθαρρύνουμε τα παιδιά να κινηθούν ελεύθερα στο χώρο μας, επιλέγοντας το αγαπημένο τους έντομο. Επιλέγουμε το μουσικό κομμάτι του Σταμάτη Σπανουδάκη με τίτλο: Δρόμοι της Άνοιξης και αφήνουμε τα παιδιά να περιπλανηθούν σε όλο το χώρο. Τονίζουμε πως είναι μικρά έντομα που ζουν σε όμορφο δάσος, ή στην εξοχή, σε ένα καταπράσινο λιβάδι με παπαρούνες, σε έναν κήπο με πολύχρωμα λουλούδια. Δημιουργούμε πολλές εικόνες στα παιδιά.
Στο τέλος συζητάμε για το πώς αισθανθήκαμε και ρωτάμε το κάθε παιδί να μας πει ποιο έντομο επέλεξε ως το αγαπημένο του και σε ποιο περιβάλλον πέταξε.

Β. Επιλέγουμε το μουσικό κομμάτι του Rimsky Korsakov με τίτλο: Το πέταγμα της μέλισσας και ενθαρρύνουμε τα παιδιά να τρέξουν στο χώρο, καθώς η Βασίλισσα Μέλισσα θα τα κυνηγήσει. Τη μέλισσα μπορεί να τη κάνει η εκπαιδευτικός. Τα παιδιά για να μη πιαστούν από τη βασίλισσα πρέπει να σχηματίσουν γρήγορα ζευγαράκια και να ακουμπήσουν τις πλάτες τους ή τις παλάμες τους. Αν πιαστεί κάποιο παιδί τότε γίνεται η μέλισσα και το παιχνίδι συνεχίζεται.

Γ. Επιλέγουμε το μουσικό κομμάτι του Vivaldi με τίτλο: Spring και τα παιδιά σχηματίζουν ζευγάρια και διασκορπίζονται στο χώρο μας. Χορεύουμε σαν μικρά έντομα χέρι χέρι, ακουμπάμε τις παλάμες μας, τους δείκτες των χεριών μας, τις πλάτες μας, τους ώμους μας, το μέτωπο μας, τη μύτη μας, τα μάγουλα μας. Στη συνέχεια ξαπλώνουμε και χαϊδεύουμε απαλά ο ένας τον άλλον και γινόμαστε μια αγκαλιά. Τα ζευγάρια μπορούν να έρθουν κοντά το ένα με το άλλο και να γίνουν μία παρέα.

Δ. Επιλέγουμε το μουσικό κομμάτι του πιανίστα Yiruma, με τίτλο: River Flows in You και ξαπλώνουμε όλοι στο πάτωμα,κλείνουμε τα μάτια και ηρεμούμε. Μεταφέρουμε τα παιδιά σε ένα μαγικό λιβάδι, με καταπράσινα φυτά, ποτάμια και μαγικούς καταρράκτες.Είμαστε κομμάτι του λιβαδιού αφού είμαστε πολύχρωμα λουλούδια, που κοιμούνται τρυφερά και ονειρεύονται.Στο τέλος, κάθε παιδί μας μοιράζεται την εμπειρία του από το ταξίδι αυτό.

Ε. Επιλέγουμε ένα παραδοσιακό κινέζικο τραγούδι με τίτλο: Spring of West Lake. Είμαστε όρθιοι στο χώρο μας, κινούμαστε αργά αργά, στη συνέχεια βρίσκουμε ένα άλλο παιδί και πιανόμαστε από το χέρι. Δίνουμε στα παιδιά χαρτιά Α4 και μαρκαδόρους και τα αφήνουμε να ζωγραφίσουν μία εικόνα από το ταξίδι τους στο καταπράσινο λιβάδι. Στο τέλος σχολιάζουμε τι ζωγράφισε το κάθε παιδί.

ΣΤ. Χωρίζουμε τα παιδιά σε λουλούδια και έντομα. Επιλέγουμε το μουσικό κομμάτι Mozart's Spring και λέμε πως κάθε παιδί-έντομο πρέπει να βρει ένα λουλούδι να πιει το νέκταρ του. Τα παιδιά λουλούδια στέκονται στο χώρο και με την έναρξη μουσικής τα έντομα ξεκινούν να πίνουν το νέκταρ των λουλουδιών. Μόλις σταματήσει η μουσική πρέπει να σταθούν δίπλα σε κάποιο λουλούδι και να το ακουμπήσουν με όποιο τρόπο θέλουν. Μπορούν να το αγκαλιάσουν, να το αγγίξουν, να το φιλήσουν, να το μυρίσουν. Η διαδικασία συνεχίζεται μόλις ξεκινήσει η μουσική. Κάθε φορά τα παιδιά έντομα θα πρέπει να ακουμπούν ένα διαφορετικό λουλούδι.
Σκοπός είναι όλα τα παιδιά να έρθουν σε επαφή μεταξύ τους.
Οι ρόλοι μπορούν να αλλάξουν στη συνέχεια.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου