Ο ΧΑΡΤΑΕΤΟΣ
Ένα από τα πιο αγαπημένα έθιμα της Καθαράς Δευτέρας είναι το πέταγμα του χαρταετού.
Στα παιδιά αρέσει η διαδικασία αυτή και είναι κάτι που μπορεί να δουλευτεί σε κάθε τάξη ή και στο σπίτι.
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ
Υποδεχόμαστε τα παιδιά στη τάξη μας με τη συνοδεία της μουσικής του Μίκη Θεοδωράκη "Χαρταετοί". Τα παιδιά κάθονται σε κύκλο και αφήνουμε να κάνουν αυτό το ταξίδι. Κλείνουν τα μάτια τους και φαντάζονται ένα ταξίδι στον ουρανό. Το κάθε παιδί μας αφηγείται πως ήταν το ταξίδι του, που πήγε, ποιους συνάντησε εκεί, με ποιον ταξίδεψε, αν είχε το ρόλο κάποιου άλλου π.χ: ήταν ένα πουλί, ένας χαρταετός, ένα αεροπλάνο;
Στη συνέχεια ακούμε το τραγούδι και ζωγραφίζουμε κάτι που θέλουμε και μας θυμίζει η μελωδία αυτή. Σχολιάζουμε τις ζωγραφιές μας και δίνουμε ένα δικό μας τίτλο. Αν θα μπορούσαμε να δώσουμε ένα χρώμα στο τραγούδι αυτό ποιο θα ήταν και γιατί;
Μέσα από διάφορους πίνακες ζωγραφικής, προσπαθούμε να βρούμε τον τίτλο της μελωδίας μας.
Σχολιάζουμε τους πίνακες και εντοπίζουμε το κοινό τους στοιχείο.
Σε διάφορες γωνιές της τάξης μας αφήνουμε χαρτόνια και χαρτιά γκοφρέ για να φτιάξουμε τους δικούς μας χαρταετούς. Καθόμαστε στα τραπεζάκια και σχηματίζουμε το χαρταετό μας. Τον χρωματίζουμε και γκοφρέ κολλάμε γκοφρέ χαρτί για τα φτερά του. Πίσω από το χαρταετό μας,γράφουμε ένα όνειρο μας ή μια επιθυμία που έχουμε, με την ελπίδα ότι ο χαρταετός μας θα τη πάει ψηλά στον ουρανό.
Με αφορμή τους διάφορους χαρταετούς που είδαμε παραπάνω στους πίνακες, συζητάμε για τα σχήματα: ρόμβος, τετράγωνο, πολύγωνο κ.α.
Διαβάζουμε το ποίημα του Οδυσσέα Ελύτη "Χαρταετός" και με αφορμή αυτό δημιουργούμε τις εικόνες του ποιήματος. Εικονογραφούμε το ποίημα του Ο.Ελύτη.
Στο τέλος ακούμε το τραγούδι του Κ.Χατζή "Χαρταετός" και συζητάμε για τον αν ήμασταν χαρταετοί που θα ταξιδεύαμε, τι σχήμα θα είχαμε, τι χρώματα, ποιος θα θέλαμε να μας κρατάει,που θα καταλήγαμε μετά τη Κ.Δευτέρα.
Με τη συνοδεία της μελωδίας του Μ.Θεοδωράκη, κινούμαστε στο χώρο ελεύθερα, σαν μικροί και μεγάλοι χαρταετοί. Στο τέλος αγκαλιαζόμαστε και ξαπλώνουμε στο πάτωμα.
Συζητάμε για το πως αισθανθήκαμε και με ποιους άλλους χαρταετούς γίναμε φίλοι.
Ένα από τα πιο αγαπημένα έθιμα της Καθαράς Δευτέρας είναι το πέταγμα του χαρταετού.
Στα παιδιά αρέσει η διαδικασία αυτή και είναι κάτι που μπορεί να δουλευτεί σε κάθε τάξη ή και στο σπίτι.
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ
Υποδεχόμαστε τα παιδιά στη τάξη μας με τη συνοδεία της μουσικής του Μίκη Θεοδωράκη "Χαρταετοί". Τα παιδιά κάθονται σε κύκλο και αφήνουμε να κάνουν αυτό το ταξίδι. Κλείνουν τα μάτια τους και φαντάζονται ένα ταξίδι στον ουρανό. Το κάθε παιδί μας αφηγείται πως ήταν το ταξίδι του, που πήγε, ποιους συνάντησε εκεί, με ποιον ταξίδεψε, αν είχε το ρόλο κάποιου άλλου π.χ: ήταν ένα πουλί, ένας χαρταετός, ένα αεροπλάνο;
Στη συνέχεια ακούμε το τραγούδι και ζωγραφίζουμε κάτι που θέλουμε και μας θυμίζει η μελωδία αυτή. Σχολιάζουμε τις ζωγραφιές μας και δίνουμε ένα δικό μας τίτλο. Αν θα μπορούσαμε να δώσουμε ένα χρώμα στο τραγούδι αυτό ποιο θα ήταν και γιατί;
Μέσα από διάφορους πίνακες ζωγραφικής, προσπαθούμε να βρούμε τον τίτλο της μελωδίας μας.
Σχολιάζουμε τους πίνακες και εντοπίζουμε το κοινό τους στοιχείο.
Σε διάφορες γωνιές της τάξης μας αφήνουμε χαρτόνια και χαρτιά γκοφρέ για να φτιάξουμε τους δικούς μας χαρταετούς. Καθόμαστε στα τραπεζάκια και σχηματίζουμε το χαρταετό μας. Τον χρωματίζουμε και γκοφρέ κολλάμε γκοφρέ χαρτί για τα φτερά του. Πίσω από το χαρταετό μας,γράφουμε ένα όνειρο μας ή μια επιθυμία που έχουμε, με την ελπίδα ότι ο χαρταετός μας θα τη πάει ψηλά στον ουρανό.
Με αφορμή τους διάφορους χαρταετούς που είδαμε παραπάνω στους πίνακες, συζητάμε για τα σχήματα: ρόμβος, τετράγωνο, πολύγωνο κ.α.
Διαβάζουμε το ποίημα του Οδυσσέα Ελύτη "Χαρταετός" και με αφορμή αυτό δημιουργούμε τις εικόνες του ποιήματος. Εικονογραφούμε το ποίημα του Ο.Ελύτη.
Στο τέλος ακούμε το τραγούδι του Κ.Χατζή "Χαρταετός" και συζητάμε για τον αν ήμασταν χαρταετοί που θα ταξιδεύαμε, τι σχήμα θα είχαμε, τι χρώματα, ποιος θα θέλαμε να μας κρατάει,που θα καταλήγαμε μετά τη Κ.Δευτέρα.
Με τη συνοδεία της μελωδίας του Μ.Θεοδωράκη, κινούμαστε στο χώρο ελεύθερα, σαν μικροί και μεγάλοι χαρταετοί. Στο τέλος αγκαλιαζόμαστε και ξαπλώνουμε στο πάτωμα.
Συζητάμε για το πως αισθανθήκαμε και με ποιους άλλους χαρταετούς γίναμε φίλοι.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου