ΛΟΥΛΟΥΔΙΑ
Α. Υποδέχομαι τα παιδιά στη τάξη,σε ένα ανοιξιάτικο τοπίο. Έχω ετοιμάσει καλάθια με διάφορα λουλούδια,εικόνες με διάφορα έντομα και ζώα που συναντούμε την άνοιξη. Βάζουμε το μουσικό κομμάτι του Vivaldi με τίτλο "Spring" και ζητάμε από τα παιδιά να φανταστούν πως βρίσκονται σε ένα κήπο ή σε ένα δάσος με πολλά όμορφα λουλούδια, δέντρα, ζώα. Στη συνέχεια ζητάμε να μας περιγράψουν την εικόνα αυτή,(τι είδαν, ποιους συνάντησαν, ποιες μυρωδιές κυριαρχούσαν, πως αισθάνθηκαν).
Β. Βλέπουμε τις εικόνες και παρατηρούμε τα λουλούδια και τα έντομα. Ποια χρώματα συναντούμε την άνοιξη και πόσο διαφορετικά είναι από αυτά του χειμώνα και του φθινοπώρου;
Αναφερόμαστε στις ονομασίες των λουλουδιών και εστιάζουμε το ενδιαφέρον μας, στα πέταλα και στα χρώματα τους. Έχουμε φέρει σε ένα καλάθι μερικά λουλούδια και τα παιδιά έχουν την ευκαιρία να μυρίσουν το άρωμα τους.
Γ. Βρίσκουμε πληροφορίες στο διαδίκτυο για τα λουλούδια που συναντούμε στη χώρα μας όπως: η ινούλα, η αλθαία,ο φλόμος, οι αγριοτριανταφυλλιές,η κολομπίνα,τα σκυλάκια,η σαξιφράγκα, η μαγιασιλόχαρτο, η μολόχα, η ανεμώνα,τα αγριόκρινα κ.α. Δημιουργούμε ένα ομαδικό κολάζ με εικόνες αυτών των λουλουδιών. Εντοπίζουμε στο χάρτη της χώρας μας, τις περιοχές που συναντούμε συνήθως αυτά τα είδη λουλουδιών.
Ως συνέχεια μπορούμε να βρούμε πληροφορίες και για τα πιο σπάνια λουλούδια στον κόσμο και να τα μελετήσουμε.
Δ. Κατασκευάζουμε με γκοφρέ χαρτί και χαρτί κάνσον το αγαπημένο μας λουλούδι.
Η σχεδίαση μπορεί να γίνει και από την εκπαιδευτικό και έπειτα τα παιδιά να κόψουν το πατρόν και να φτιάξουν τα πέταλα του.
Ακόμα θα μπορούσαμε σε ένα πίνακα διπλής εισόδου να δούμε ποιο είναι το δημοφιλέστερο λουλούδι στη τάξη μας και να το κατασκευάσουμε.
Ε. Προσπαθούμε να βρούμε ποια λουλούδια έχουν χαρίσει το όνομα τους στον άνθρωπο.
Παραδείγματα: Μαργαρίτα-μαργαρίτα,Τριανταφυλλιά-τριαντάφυλλο,Βιολέτα-βιολέτα,Αμαρυλλίς-αμαρυλλίς, Γαριφαλιά-γαρίφαλο, Πασχαλιά-πασχαλιά.
ΣΤ. Παίζουμε με τα έργα τέχνης.
V.V.Gogh Ηλιοτρόπια |
V.V.Gogh Λουλούδια σε μπλε βάζο |
G.Arcimboldo Η Άνοιξη
Παρατηρούμε τους παραπάνω πίνακες και σχολιάζουμε
το κοινό τους στοιχείο, το οποίο είναι τα λουλούδια.
Ποια λουλούδια βλέπουμε στους πίνακες;
Γιατί οι ζωγράφοι επέλεξαν να ζωγραφίσουν λουλούδια;
Ποια εποχή δημιουργήθηκαν οι πίνακες;
Ποιος πίνακας σας άρεσε περισσότερο και γιατί;
Εάν ζωγραφίζατε λουλούδια, ποια θα επιλέγατε;
Με διάφορα λουλούδια μπορούμε να φτιάξουμε κι εμείς έναν
πίνακα σαν του Arcimboldo.
|
ΚΑΙΡΟΣ
Α. Συζητάμε για τις αλλαγές που παρατηρούμε στο καιρό.
Ποια φαινόμενα είναι δύσκολο να συναντήσουμε την άνοιξη;
Πόσο διαφορετικός είναι ο καιρός την εποχή αυτή;
Τι μας αρέσει περισσότερο από αυτή την εποχή;
Β. Παρατηρούμε διάφορα ανοιξιάτικα τοπία μέσα από φωτογραφικό υλικό
και περιγράφουμε όλες τις λεπτομέρειες που βλέπουμε.
Σε ποιο τοπίο θα θέλαμε να βρισκόμαστε αυτή τη στιγμή και γιατί;
Γ. Ζωγραφίζουμε ένα ανοιξιάτικο τοπίο, έτσι όπως εμείς φανταζόμαστε.
ENTOMA
A. Παρατηρούμε τα έντομα που εμφανίζονται την άνοιξη, (πεταλούδες,πασχαλίτσες) και έπειτα με τη συνοδεία μουσικής χορεύουμε ελεύθερα στο χώρο σαν να είμαστε εμείς τα μικρά έντομα. Κάνουμε κινήσεις με το σώμα μας, προσποιούμαστε ότι πετάμε με τα φτερά μας, αγκαλιαζόμαστε, πιανόμαστε χέρι χέρι και περπατάμε μαζί στο χώρο.
Οι οδηγίες ανήκουν στον εκπαιδευτικό-εμψυχωτή.
Β. Φτιάχνουμε πεταλούδες με χαρτί κάνσον και πασχαλίτσες με πιάτα μιας χρήσης. Τα παιδιά χρωματίζουν τα φτερά της πεταλούδας με μαρκαδόρους ή κηρομπογιές, ενώ με δαχτυλομπογιές και πινέλα βάφουμε το πιάτο, το οποίο θα αποτελεί το σώμα της πασχαλίτσας.
Γ. Μελετούμε μέσα από το διαδίκτυο το σώμα των εντόμων.
Συγκεκριμένα βρίσκουμε πληροφορίες για τα έντομα και εντοπίζουμε ομοιότητες και διαφορές μεταξύ τους.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου