Σάββατο 4 Οκτωβρίου 2014

Χρόνια Πολλά σε όλους τους τετράποδους φίλους μας!!!!!!!!



                       4 Οκτωβρίου          ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΤΩΝ ΖΩΩΝ

Τα παιδιά θα πρέπει να γνωρίζουν αυτή την μέρα και να έρθουν σε επαφή με τον κόσμο των ζώων.

ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ

Α. Ως έναυσμα της συζήτησης η εκπαιδευτικός φέρνει στη τάξη μία γαντόκουκλα με όψη κάποιου ζώου. Συνομιλεί με τα παιδιά και αφού τους συστηθεί, τους μιλάει για την ημέρα αυτή.
Ποια ζώα γιορτάζουν(όλα), πώς ξεκίνησε και γιατί αυτή η μέρα. Στη συνέχεια ενθαρρύνουμε τα παιδιά να μας πουν για το δικό τους αγαπημένο ζωάκι, αν έχουν κάποιο κατοικίδιο στο σπίτι τους, τι σχέση έχει με το ζωάκι και τι σημαίνει γι αυτό. Παίρνουμε ένα χαρτί Α3 και γράφουμε τα δικαιώματα των ζώων. Τα παιδιά προτείνουν ιδέες και η εκπαιδευτικός τις καταγράφει.

Β. Παρουσιάζουμε στα παιδιά πίνακες ζωγραφικής με κεντρικούς ήρωες ζωάκια και αφού τους παρουσιάσουμε σχολιάζουμε το περιεχόμενο τους.

ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ

1. Τι σχέση έχουν τα μικρά παιδιά με τα ζώα που έχουν στα χέρια τους;
2. Τι σκέψεις κάνουν τα παιδιά, έχοντας κοντά τους τα ζωάκια;
3. Ποια συναισθήματα φαίνονται να έχουν τα παιδιά και τα ζώα;
4. Αν θα επιλέγατε να φωτογραφηθείτε με κάποιο ζωάκι, ποιο θα ήταν και γιατί;
5. Ποιος πίνακας σας άρεσε περισσότερο και γιατί;
6.Πώς συμπεριφέρονται τα ζώα στα παιδάκια και στους μεγάλους;
7.Πώς συμπεριφέρονται οι άνθρωποι στα ζώα και γιατί δείχνουν αυτή τη συμπεριφορά;

Στη συνέχεια μοιράζουμε στα παιδιά χαρτιά Α4 και ζωγραφίζουμε τον εαυτό μας με το αγαπημένο μας ζωάκι.Σχολιάζουμε τα έργα μας και βλέπουμε τι σχέση έχουμε με τα δικά μας ζώα.

Ακούμε το παιδικό τραγούδι της Αγγελικής Καψάσκη με τίτλο " Τα ζώα της αυλής".

Paintings Reproductions Munier, Emile Playing with the Kitten, 1893
                  Mary Cassatt                                    Emilιe Munire
        "Η Σάρα κρατάει μία γάτα"              "Παίζοντας με τα γατάκια"



       Charles Barton Burber                           Emilιe Munire
     "Ο πρώτος μου παρτενέρ"              "Το κορίτσι με το περιστέρι"

Mary Cassatt, Elsie Cassatt Holding a Big Dog
                      Mary Cassatt                                          Felix Schlesinger
"Elsie Cassatt, κρατάει ένα μεγάλο σκυλί"             " Το κατοικίδιο λαγός"

Arthur John Esley-The new dress
                 Felix Schlesinger                               Arthur John Esley
                "Καλοί σύντροφοι"                      " Το καινούργιο φόρεμα"

Kyra and her Irish Horse by Texas Aritst Laurie Justus Pace Child and hors
            Emilie Munire                                           Laurie Justus Pace
        " Η μεγάλη αδερφή"                                     " Παιδί και άλογο"



Παρακάτω παρουσιάζουμε πίνακες του Briton Riviere, με θέμα τη σχέση ενός σκύλου με τον άνθρωπο.

Fidelity,Romanticism,5 starsSympathy,adorable girl,little girl
Briton Rivière,Rivière,5 starsrandom painting,briton riviere,5 starslittle girl,pet dog,Briton RiviereRiviere,Romanticism, 5 starsanimal farm,cute girl,little girl
                         

Γ. Χωρίζουμε τα παιδιά σε 2 ομάδες. Η πρώτη ομάδα αναζητάει εικόνες στο διαδίκτυο με ζώα και ανθρώπους σε τρυφερές στιγμές, τις εκτυπώνει και δημιουργεί ένα ομαδικό κολάζ, βάζοντας έναν τίτλο όπως: "Τρυφερές Στιγμές με τα ζώα". Η δεύτερη ομάδα αναζητάει εικόνες από διάφορα περιοδικά με ανθρώπους που φέρονται άσχημα στα ζώα ή εκμεταλλεύονται τα ζώα. Τις κόβουν, κάνοντας το δικό τους κολάζ, με  κάποιο βασικό τίτλο. Συζητάμε για το πόσο καλό είναι να φερόμαστε καλά στα ζώα γιατί είναι φίλοι και σύντροφοι, ενώ αναφερόμαστε σε θέματα εκμετάλλευσης των ζώων.




Δ. Διαβάζουμε στα παιδιά το παραμύθι του Χόρχε Μπουκάϊ, με τίτλο,
"Ο Αλυσοδεμένος Ελέφαντας". Αναφερόμαστε στην εκμετάλλευση των ζώων στο τσίρκο. Πώς αισθάνονται τα ζώα εκεί και ποιο δικαίωμα τους στερείται; Ποιες λύσεις προτείνεται για να καταπολεμήσουμε το φαινόμενο αυτό;Καταγράφουμε τις απαντήσεις των παιδιών σε χαρτί του μέτρου. Πού θα έπρεπε να ζουν αυτά τα ζώα και υπό ποιες συνθήκες;
Αναφερόμαστε στον ζωολογικό κήπο και στην έλλειψη φροντίδας σε πολλούς απ΄αυτούς.  Ως προέκταση του θέματος της εκμετάλλευσης μπορούμε μέσα από εικόνες να θίξουμε το ζήτημα της φαλαινοθηρίας και του παράνομου κυνηγιού των ζώων.

Ε. Μαθαίνουμε τη λέξη "Ζωόφιλος" και τη σημασία της. 
Βρίσκουμε λέξεις που σχετίζονται με τη παραπάνω λέξη(ζωοφιλία, φιλοζωικός, ζωολογικός). Ας φανταστούμε δικές μας λέξεις και ας φτιάξουμε μία λίστα.Έπειτα αναζητούμε πληροφορίες για τα φιλοζωικά σωματεία και αφού επιλέξουμε ένα σωματείο, επικοινωνούμε με κάποιον υπεύθυνο να έρθει στη τάξη μας και να μας μιλήσει για τη δράση του. 

ΣΤ. Κατασκευάζουμε διάφορα αντικείμενα με τους γονείς μας, οτιδήποτε χειροποίητο ή φέρνουμε πράγματα που δεν χρειαζόμαστε και φτιάχνουμε μία έκθεση με πράγματα, προσκαλούμε άλλα σχολεία και γονείς. Τα λεφτά που συγκεντρώνουμε τα χαρίζουμε σε φιλοζωικές οργανώσεις. 
Ακόμα μπορούμε να συγκεντρώσουμε πράγματα που δεν χρειαζόμαστε στο σπίτι μας, όπως τροφή και διάφορα άλλα χρήσιμα πράγματα.   

Ζ. Φτιάχνουμε χειροποίητες ταΐστρες για πουλιά και τις τοποθετούμε στην αυλή μας, ή ακόμα φτιάχνουμε ταΐστρες για αδέσποτα σκυλάκια και τα τοποθετούμε στη γειτονιά του σχολείου μας. 
Παίρνουμε κουτί από γάλα και χαράσσουμε ένα τετράγωνο σχέδιο στη μέση του κουτιού και το ανοίγουμε. Βάζουμε μέσα  ψιχουλάκια και τα κρεμάμε στα κλαδιά των δέντρων στην αυλή μας ή τα τοποθετούμε κάπου επιδαπέδια.  Για τα αδέσποτα μπορούμε να πάρουμε μικρές κούτες ή πλαστικά κουτάκια και να βάλουμε μέσα τροφή και νερό.
Στέλνουμε ένα γράμμα στον δήμαρχο με τη δράση μας και ζητούμε την δική τους ενθάρρυνση.


Οι παραπάνω είναι μερικές μόνο ιδέες για τη σημαντική αυτή μέρα.

1 σχόλιο: