Πέμπτη, 24 Ιουλίου 2014

Ναυαγοί......κάπου στη.......Χαβάη....!!!!!


Το καλοκαίρι είναι μία εποχή, όπου τα παιδιά διασκεδάζουν παίζοντας σε παραλίες, κάνοντας ατελείωτα μακροβούτια και μεγάλα κάστρα από άμμο. Στην Ελλάδα το καλοκαίρι είναι χαρά για μικρούς και μεγάλους. Τα παιδιά όμως δεν θα πρέπει να γνωρίσουν πώς είναι το καλοκαίρι και σε άλλα μέρη εκτός από τη χώρα τους; Να δουν πώς είναι οι παραλίες, ποια ζώα ζουν εκεί, με τι ασχολούνται οι άνθρωποι σε άλλα μέρη, πώς μετακινούνται εκεί, ποιες είναι οι πιο γνωστές φράσεις που χρησιμοποιούν και είναι γνωστές και στη δική μας χώρα.Εμείς στη δική μας τάξη αποφασίσαμε να ταξιδέψουμε ως τη μακρινή Χαβάη...και να πούμε όλοι μαζί Alohaaaaaaaaaaa.....

Η εκπαιδευτικός φέρνει ένα κουτί και το τοποθετεί κάπου στο χώρο της τάξης.Μέσα στο κουτί τοποθετεί διάφορα κοχύλια, φωτογραφίες από τη Χαβάη, από θαλάσσια ζώα που ζουν εκεί, μία μάσκα θαλάσσης και λίγη άμμο. Μέσα στο κουτί ακόμα υπάρχει ένα γράμμα το οποίο μας το στέλνει αυτός που μας άφησε το κουτί στη τάξη.Η εκπαιδευτικός αναφέρει πως κάποιος μας άφησε ένα κουτί και βρίσκεται κάπου μέσα στη τάξη μας,ας συνεργαστούμε όλοι μαζί να το βρούμε.Επιλέγουμε μία μουσική και τα παιδιά ξεκινούν να ψάχνουν στη τάξη. Μόλις εντοπίσουν το κουτί, το φέρνουμε στη μέση και καθόμαστε όλοι γύρω από αυτό. Ανοίγοντας το βγάζουμε ότι υπάρχει μέσα και διαβάζουμε το γράμμα.Ποιος κρύβεται πίσω από το γράμμα αυτό;

Μα φυσικά ο ξακουστός θαλάσσιος εξερευνητής....Ζακ Ιβ Κουστώ.....

Στο κουτί μας έβαλε τα αγαπημένα του κοχύλια, τη πρώτη μάσκα για καταδύσεις, φωτογραφίες από το αγαπημένο του νησί και εικόνες από διάφορα ζώα της θάλασσας που έχει συναντήσει στο βυθό.Στο γράμμα μας λέει πως μας άφησε αυτό το κουτί για να μας δώσει την ευκαιρία να γνωρίσουμε ένα άλλο νησί, που βρίσκεται μακριά από τη Χαβάη και μας ζητάει να βάλουμε μέσα σε αυτό φωτογραφίες από τα αγαπημένα μας μέρη στην Ελλάδα, για να τα πάει στη Χαβάη και να γνωρίσουν τα παιδιά την Ελλάδα.


Η περιπέτεια ξεκινάει......Ο Ζακ Ιβ Κουστώ μας λέει να ψάξουμε όσες πληροφορίες μπορούμε για τη Χαβάη και να δημιουργήσουμε ένα χώρο με όλα όσα θα κάνουμε στη τάξη σε σχέση με το μεγάλο αυτό νησί.

Αρχικά δημιουργούμε ένα ιστόγραμμα με όλα όσα θέλουμε να μάθουμε για τη Χαβάη.Ενθαρρύνουμε τα παιδιά να εκφράσουν τις ιδέες τους, για όσα θέλουν να μάθουν για το όμορφο αυτό νησί.

Προτεινόμενες Δραστηριότητες

Α. Χωριζόμαστε σε ομάδες και μοιράζουμε ρόλους. Μία ομάδα αναζητάει στο διαδίκτυο εικόνες από το νησί, άλλη ομάδα βρίσκει εικόνες από διάφορα διαφημιστικά φυλλάδια και τις κόβει και άλλη ομάδα γράφει σε καρτέλα το όνομα του νησιού.

Β. Συζητάμε για το νησί,ποιες ομοιότητες και ποιες διαφορές εντοπίζουμε σε σχέση με τα δικά μας νησιά,πώς είναι οι παραλίες στο νησί,ποια θαλάσσια ζώα μπορεί να ζουν κάτω από τα γαλάζια νερά του νησιού.

Γ. Αναζητούμε πληροφορίες για το που βρίσκεται η Χαβάη, από ποιο ωκεανό καλύπτεται, πόσο μακριά είναι από τη δική μας χώρα,πώς μπορούμε να πάμε στο νησί εμείς που ζούμε στην Ελλάδα και πόσες ώρες χρειαζόμαστε για το ταξίδι αυτό. Εντοπίζουμε στο χάρτη τη χώρα μας και τη Χαβάη,με τη βοήθεια μία πλαστικής ταινίας διαγράφουμε την απόσταση. Ποια χώρα είναι πολύ κοντά στη Χαβάη; Ας σημειώσουμε και την απόσταση αυτή και τις συγκρίνουμε.

Δ. Βλέπουμε στο διαδίκτυο σχετικά βίντεο με το νησί, με χαβανέζικους χορούς και μουσική.
Ποιος είναι ο πιο γνωστός χαβανέζικος χορός;
Χορεύουμε όλοι μαζί το τραγούδι χούλα χουπ.

Ε. Μαθαίνουμε το τραγούδι από τα ζουζούνια "Ακαντού" και χορεύουμε στο ρυθμό του.
Γνωρίζουμε τις παραδοσιακές φορεσιές της Χονολουλού και μερικά παραδοσιακά όργανα του τόπου(κιθάρα-γιουκαλίλι).

ΣΤ. Γνωρίζουμε τις ασχολίες των κατοίκων του νησιού.Η καλλιέργεια της ορχιδέας είναι η πιο γνωστή για το νησί, ενώ ακόμα η παραγωγή καρυδιών και της γνωστής "παπάγιας" κυριαρχούν.
Ακόμα εντοπίζουμε ζώα που ζουν αποκλειστικά στο νησί όπως το γεράκι της Χαβάης και τα λουλούδια που κυριαρχούν στο νησί όπως ο ιβίσκος.

Η. Σε ένα νησί όπως η Χαβάη δεν θα μπορούσαν να υπάρχουν θαλάσσια σπορ όπως το σέρφινγκ.
Αφού δείξουμε εικόνες στα παιδιά, ενθαρρύνουμε να μιμηθούν τους σερφερ και με τη συνοδεία του τραγουδιού Hawaii 5-0 κινούμαστε στη τάξη μας. Προσπαθούμε να μη πέσουμε ο ένας πάνω στον άλλον, ενώ πρέπει να προσποιούμαστε πως πηδάμε τα κύματα.

Θ. Μοιράζουμε στα παιδιά λουλούδια τα οποία μπορούμε να φτιάξουμε και από χαρτί γκοφρε και κατασκευάζουμε χαβανέζικα στεφάνια.

Ι. Μαθαίνουμε διάφορες φράσεις στα χαβανέζικα όπως το γνωστό Aloha (γεια σου)...Pehea oe (τι κάνεις;) olu olu ( παρακαλώ)....





Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου