Κυριακή 18 Οκτωβρίου 2015

Ο Μαύρος Κότσυφας και ο Άσπρος Γλάρος....ζωντανεύουν στην τάξη μας!!!



Η Φιλαναγνωσία συναντά τη Διαφορετικότητα

Α.ΜΕΡΟΣ

Διαβάζουμε το παραμύθι με τη συνοδεία μουσικής.
Τις εικόνες θα τις δείξουμε στο τέλος.
Κάνουμε αρχικά ερωτήσεις επιφανειακής κατανόησης(προβολικές ερωτήσεις)
1.Πόσοι ήταν οι ήρωες;Ποια τα ονόματα τους;
Έχουμε έναν πίνακα φιλαναγνωσίας και σε καρτέλα γράφουμε τα ονόματα των ηρώων.
2.Πού ζούσε ο κότσυφας και πού ο γλάρος;
3.Πώς αντιμετώπισαν οι υπόλοιποι γλάροι στην αρχή τον κότσυφα και πώς στο τέλος;
4.Αν θα θέλατε να είστε ένας από τους δύο ήρωες, ποιον θα επιλέγατε και γιατί;

Β.ΜΕΡΟΣ

ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΕΚΦΡΑΣΗ
Ασκήσεις θεατρικής τέχνης

1.Βάζουμε ένα ορχηστρικό μουσικό κομμάτι και ζητάμε από τα παιδιά να γίνουν μικρά πουλιά και να πετάξουν με όποιο τρόπο θέλουν.Στη συνέχεια τους ενθαρρύνουμε να πετάξουν αργά, γρήγορα,σε ζευγάρια, με τον άνεμο να φυσάει δυνατά,να πετούν χαρούμενα,φοβισμένα.

2.Τα παιδιά κάθονται κυκλικά σε ρόλο πουλιών. Ζητάμε να πάρουν μία έκφραση στο πρόσωπο τους και να μας τη παρουσιάσουν.Αιτιολογούν την επιλογή τους.

3.Τα παιδιά κάθονται σε κύκλο και στη μέση τοποθετούμε δύο μάσκες με τα πρόσωπα του κότσυφα και του γλάρου.Με τη σειρά κάθε παιδί επιλέγει μία μάσκα, τη φοράει και μας συστήνεται.Εκφράζει συναισθήματα και εμπειρίες από τη ζωή του στη θάλασσα ή στο δάσος.

Γ.ΜΕΡΟΣ

ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ

1.Τα παιδιά κάθονται σε κύκλο και η εκπαιδευτικός ξεκινά μία ιστορία: «Σε ένα δάσος ζούσε ένας λευκός γλάρος, ο οποίος αναζητούσε να πάει να ζήσει κοντά στη θάλασσα.Εκεί που ήταν το κανονικό του σπίτι.Ξεκίνησε να πετάει αλλά ξαφνικά στο δρόμο του συνάντησε….»
Φοράμε ένα καπέλο σε κάποιο παιδί και του ζητάμε να συνεχίσει την ιστορία του γλάρου.

Το κάθε παιδί ζωγραφίζει αυτό που πρότεινε ως πιθανή συνέχεια της ιστορίας.Η εκπαιδευτικός γράφει τις προτάσεις των παιδιών και φτιάχνουμε ένα παραμύθι με διαφορετικές εκδοχές της ιστορίας μας.Μπορούμε να συγκρίνουμε το παραμύθι με κάποιες από τις εκδοχές που πρότειναν τα παιδιά.

2.Σε χαρτί Α3 γράφουμε τα ονόματα των δύο πουλιών της ιστορίας. Κάτω από το καθένα γράφουμε διάφορα στοιχεία της ιστορίας, τα οποία σχετίζονται με το κάθε πουλί.
Τα παιδιά καλούνται να θυμηθούν την ιστορία από την αρχή εώς το τέλος.

3.Παρουσιάζουμε μόνο τις εικόνες του παραμυθιού και ζητάμε από τα παιδιά να διαλέξουν ποιες δείχνουν τη πραγματική φιλία των δύο πουλιών. Τους ενθαρρύνουμε να προτείνουν τι θα μπορούσαν ακόμα να κάνουν μεταξύ τους τα δύο πουλιά.Καταγράφουμε τις προτάσεις των παιδιών και στη συνέχεια δίπλα από τη καθεμία ζωγραφίζουμε κάτι που να ανταποκρίνεται στη πρόταση τους.

4.Τα παιδιά χωρίζονται σε δύο ομάδες.Η πρώτη είναι η ομάδα του κότσυφα και η δεύτερη είναι η ομάδα του γλάρου.Η κάθε ομάδα πρέπει να μας περιγράψει το τόπο στον οποίο ζει, τη καθημερινότητα τους,τις ασχολίες τους,τους κινδύνους που αντιμετωπίζουν στα μέρη τους.
Σε χαρτί του μέτρου η κάθε ομάδα ζωγραφίζει το τόπο της.

5.Συζητάμε για τα χρώματα των δύο πουλιών(άσπρο-μαύρο).Στη συνέχεια παίρνουμε δύο χαρτόνια(άσπρο-μαύρο) σε μέγεθος Α3 και τα αναρτούμε στον πίνακα φιλαναγνωσίας.Στο μαύρο χαρτί γράφουμε το όνομα του γλάρου και στο άσπρο το όνομα του κότσυφα.Ζητάμε από τα παιδιά να φανταστούν τι θα ήθελε να πεί ο ένας φίλος στον άλλον και τα καταγράφουμε στα χαρτόνια.
Συζητάμε για τη σημασία της φιλίας και σχολιάζουμε τη φράση: «Η φιλία δεν γνωρίζει σύνορα».

6.Χωρίζονται τα παιδιά σε δύο ομάδες.Η εκπαιδευτικός απευθύνεται στη πρώτη ομάδα και συζηταέι για το πώς φαντάζονται τον συγγραφέα του βιβλίου,π.χ.είναι νεαρός ή ηλικιωμένος,με μαλλιά ή φαλακρός,τα μάτια του είναι καστανά ή άλλο χρώμα;Έχει μουστάκι;Φοράει γυαλιά;
Η δεύτερη ομάδα συγκεντρώνει τα στοιχεία και σε μεγάλο κανσόν,ζωγραφίζουν το πορτρέτο του συγγραφέα του παραμυθιού.

7.Σχηματίζουμε ζευγάρια και παίρνουμε το ρόλο του γλάρου και του κότσυφα.Τα παιδιά διασκορπίζονται στο χώρο της τάξης και με τη συνοδεία μουσικής,κάνουν διάφορες κινήσεις, για να δείξουν την αγάπη τους ο ένας στον άλλον.Αγκαλιάζονται,φιλάει ο ένας τον άλλον,κρατιούνται χέρι χέρι,χαϊδεύουν τα μάγουλα, αγγίζουν τους ώμους κ.λ.π. Ενθαρρύνουμε κάθε φορά τα παιδιά να εκδηλώσουν τα συναισθήματα τους.

8.Σε ένα χαρτόνι γράφουμε λέξεις ή φράσεις,οι οποίες είναι επνευσμένες από το παραμύθι.Τι νιώσαμε από αυτή την ιστορία,τι μας άρεσε,τι δεν μας άρεσε, τι θα θυμόμαστε από αυτή τη φιλία;


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου