Τα παιδιά μαγεύονται να ακούν ιστορίες για πριγκίπισσες, ιππότες και μαγικά ιπτάμενα κάστρα.....
Μία πρωτότυπη ιδέα για να γνωρίσουμε καλύτερα τους μαθητές μας τον πρώτο καιρό είναι να δημιουργήσουμε μία φανταστική ιστορία με βασικούς ήρωες μία πριγκίπισσα και έναν ιππότη που ζουν σε ένα ιπτάμενο μαγικό κάστρο...Στόχος μας είναι τα παιδιά μέσα από τους ήρωες να μας πουν πράγματα για τον εαυτό τους που θέλουν να "μείνουν" κρυμμένα μέσα στο ιπτάμενο κάστρο μας.
Αυτή η δραστηριότητα προτείνεται και για ειδικές περιπτώσεις παιδιών στην τάξη μας που πιθανόν να αντιμετωπίζουν κοινωνικά προβλήματα και θέλουν να εκφράσουν, αλλά ντρέπονται ή φοβούνται.
Μέσα από τη δραστηριότητα τα παιδιά "μιλούν" με τους ήρωες και όχι με την εκπαιδευτικό τους, γεγονός που βοηθά στην έκφραση των σκέψεων τους.
Δημιουργούμε μία φανταστική ιστορία με όποιο περιεχόμενο θέλει η εκπαιδευτικός και τη παρουσιάζει μέσα από τους ήρωες τους οποίους κατασκευάζει η ίδια.
Οι ήρωες μπορεί να είναι δυο κούκλες που φτιάχνει η ίδια είτε από χαρτί εφημερίδας, είτε από γυάλινο μπουκάλι, είτε με πλαστικά κουταλάκια.
Πώς φτιάχνω κούκλα από γυάλινο μπουκάλι;
Παίρνουμε ένα γυάλινο μπουκάλι και κολλάμε τριγύρω νήμα σε ότι χρώμα θέλουμε εμείς. Το λεπτό στόμιο του μπουκαλιού είναι ο λαιμός και το πρόσωπο της κούκλας μας. Βάζουμε ματάκια, φτιάχνουμε χαμόγελο από νήμα και βάζουμε μαλλιά από νήμα, κολλώντας τα γύρω γύρω από το στόμιο.
Ακόμα μπορούμε μέσα στο μπουκάλι να βάλουμε μία ξύλινη κουτάλα πάνω στην οποία ζωγραφίζουμε τα βασικά χαρακτηριστικά και κολλάμε μαλλιά είτε από νήμα είτε από χαρτί γκοφρέ.
Πώς φτιάχνω κούκλα από πλαστικά κουταλάκια;
Παίρνω τα πλαστικά κουταλάκια και ζωγραφίζω ή κολλάω πάνω τα χαρακτηριστικά της κούκλας. Κολλάω ρούχα που φτιάχνω από χαρτόνι ή βάζω υφάσματα και τα δένω σφιχτά στο κουτάλι.Κολλάω μαλλάκια και η κούκλα μας είναι έτοιμη.
Παρουσιάζουμε τις κούκλες μας και λέμε την ιστορία τους.Τονίζουμε πως και οι δύο ήρωες μας έχουν μυστικά που κρύβουν μέσα στο κάστρο τους. Η πριγκίπισσα ας πούμε τρώει πολλά γλυκά και τα "κρύβει"μέσα στο μπαούλο της γιατί ο ιππότης σιχαίνεται τα γλυκά. Ο ιππότης από την άλλη τρελαίνεται να μαζεύει λούτρινα παιχνιδάκια τα οποία η πριγκίπισσα μισεί γιατί της φέρνουν αλλεργία και φτερνίζεται συνέχεια. Ενθαρρύνουμε τα παιδιά να μας πουν τα δικά τους μυστικά με έναν τρόπο διαφορετικό..... Πώς;;;;
Να μας τα ζωγραφίσουν!!!!!!!!!!!!!!!!
Σημείωση:Η δραστηριότητα διαρκεί όλο το χρόνο ή τουλάχιστον μισό χρόνο. Κάποιοι μπορούν να επιλέξουν μία συγκεκριμένη μέρα της βδομάδας όπου ένα παιδί θα "ζωγραφίζει"το δικό του μυστικό,ώστε η δραστηριότητα να κρατήσει πολύ καιρό...!!!
Αντιστοιχούν τρία παράθυρα σε κάθε παιδί. Η εκπαιδευτικός σημειώνει ποιο παιδί έχει ζωγραφίσει κάθε φορά.
Ως εναλλακτική μπορούμε να βάλουμε: πώς οι ήρωες μας κάθε φορά ζητάνε και κάτι συγκεκριμένο.
Παράδειγμα: Αυτή τη φορά μας ζητούν να ζωγραφίσουμε το μυστικό που μας κάνει να "φοβόμαστε" που το κρατάμε μέσα μας. Το μυστικό που μας κάνει να "γελάμε" που είναι κρυφό. κλπ. Κάθε φορά οι ήρωες επικοινωνούν με το παιδί βλέποντας αυτό που ζωγραφίζει και συζητούν μαζί του.
Πώς κατασκευάζουμε το κάστρο:
Μπορούμε σε χαρτί του μέτρου να ζωγραφίσουμε ένα κάστρο και να φτιάξουμε παραθυράκια, τα οποία θα κλείνουν και μέσα εκεί θα ζωγραφίζουν τα παιδιά τα μυστικά τους!!!
Τα ανοίγματα-παράθυρα είναι τουλάχιστον τρία για το κάθε παιδί της τάξης μας.
Κανείς δεν επιτρέπεται να δει τα μυστικά του άλλου, παρά μόνο οι 2 ήρωες μας....!!!
Οι ήρωες μας "ρωτάνε" κάθε φορά τα παιδιά τι ζωγράφισαν και η εκπαιδευτικός μετέπειτα καταγράφει τις απαντήσεις των παιδιών.
Σημαντικό είναι στην αρχή αλλά και στο τέλος της δραστηριότητας να συζητήσουμε με τους γονείς την διαδικασία που θα ακολουθήσουμε και το αποτέλεσμα της. Οι καταγραφές της εκπαιδευτικού μπορούν να καταχωρηθούν ως πληροφοριακό υλικό στον ατομικό φάκελο του κάθε μαθητή.
Καλή επιτυχία!!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου