Προτεινόμενες ιδέες για τη καλύτερη προσέγγιση των μαθητών στη τάξη μας...
Ο καλύτερος τρόπος για να νιώσουν τα καινούργια μας παιδιά οικεία στο χώρο του σχολείου, είναι να επισκεφτούν τη τάξη και το σχολείο με τη συνοδεία των γονέων. Πολλά παιδιά δυσκολεύονται να προσαρμοστούν στις νέες συνθήκες και να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις του. Ας μη ξεχνάμε πως για τα περισσότερα είναι ένα καινούργιο μέρος, όπου θα πρέπει να μείνουν για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα, μακριά από τους γονείς τους και να επικοινωνήσουν με νέα πρόσωπα όπως η δασκάλα και οι συμμαθητές του. Η πρώτη βδομάδα του σχολείου ας είναι αφιερωμένη στους γονείς και τα παιδιά.
Α' Στάδιο - Δευτέρα/Τρίτη
Οργανώνουμε τη τάξη μας με τέτοιο τρόπο,ώστε να υπάρχει ανοιχτός χώρος για να κινούμαστε ελεύθερα.Αν υπάρχει η δυνατότητα χρήσης μοκέτας, αυτό εξυπηρετεί το έργο μας.Καλό είναι να χωρίσουμε σε δύο μέρες τη πρώτη αυτή γνωριμία μας, ώστε να υπάρχει δυνατότητα καλύτερης επικοινωνίας και αλληλεπίδρασης.
Επιλέγουμε μουσική σε χαλαρό ύφος και υποδεχόμαστε τους γονείς και τα παιδιά.
Αφού η εκπαιδευτικός συστηθεί και παρουσιάσει με λίγα λόγια το έργο της και μερικά στοιχεία για την ίδια,ξεκινάμε να παίζουμε ένα απλό παιχνίδι γνωριμίας για να γνωρίσουμε τα ονόματα μας.
Ακολουθεί μια ξενάγηση στο χώρο του σχολείου και έπειτα καθόμαστε σε κύκλο στη τάξη μας.
Ποιος χώρος του σχολείου μας άρεσε περισσότερο και γιατί;(ζητάμε την άποψη γονέων και παιδιών).
Μοιράζουμε χαρτιά και μαρκαδόρους στους γονείς και στα παιδιά και αφού επιλέξουν να καθίσουν οπουδήποτε θέλουν στη τάξη μας, ζωγραφίζουν το αγαπημένο τους μέρος και μας το παρουσιάζουν.
Τι μου αρέσει να κάνω περισσότερο με τους γονείς μου;( τα παιδιά ζωγραφίζουν)
Τι μου αρέσει να κάνω περισσότερο με το παιδί μου;(οι γονείς γράφουν)
Σε ζευγάρια μας παρουσιάζουν, αυτά που ζωγράφισαν και έγραψαν και στη συνέχεια δημιουργούμε ένα κάδρο με τη ζωγραφιά και το κείμενο από κάτω.
Προς το τέλος της συνάντησης μας όποιο ζευγάρι επιθυμεί μας τραγουδάει κάτι που τους αρέσει, μας διηγούνται μία φανταστική ιστορία που έζησαν, μας παρουσιάζουν κάποιο παιχνίδι που συνηθίζουν να παίζουν στο σπίτι ή οτιδήποτε άλλο θέλουν.
Δίνουμε ραντεβού για τη μεθεπόμενη ημέρα όπου θα συναντηθούμε και με τους άλλους γονείς.
Β' Στάδιο - Τετάρτη
Συνάντηση όλων των γονέων στη τάξη μας.
Τα ζευγάρια συστήνονται μεταξύ τους και έπειτα παίζουμε ένα μουσικοκινητικό παιχνίδι της αρεσκείας μας για να έρθουμε πιο κοντά μεταξύ μας. Η δράση αυτή θα μπορούσε να γίνει και στον εξωτερικό χώρο του σχολείου.
Αφού χαλαρώσουμε αρκετά μέσα από ασκήσεις, καθόμαστε και πάλι στη μοκέτα σε ένα μεγάλο κύκλο. Το κάθε ζευγάρι έχει φέρει μαζί του αγαπημένα αντικείμενα που υπάρχουν στο σπίτι και σημαίνουν κάτι γι αυτά.
Γ' Στάδιο - Πέμπτη
Το κάθε ζευγάρι έχει φέρει μαζί του διάφορα άχρηστα κυρίως υλικά της αρεσκείας του για να φτιάξουν οτιδήποτε θέλουν το οποίο θα μείνει στη τάξη μας και θα μπει στο "κουτί των μεγάλων εκπλήξεων", το οποίο θα ανοίγουμε κάθε φορά που κάποιο παιδί της τάξης μας θα έχει τα γενέθλια του και θα διαλέγει ένα δώρο.
Η ημέρα λειτουργεί ως εργαστήριο εικαστικών.
Δ' Στάδιο - Παρασκευή
Έχουμε φέρει μαζί μας το πρωινό κολατσιό μας και κάνουμε πικ-νικ στην αυλή του σχολείου.
Έπειτα παίζουμε διάφορα ομαδικά παιχνίδια και μπαίνουμε στη τάξη μας.
Τα παιδιά έχουν φέρει μαζί τους τη καινούργια τσάντα και επιλέγουν το δικό τους ράφι και συρτάρι στη τάξη.Βρίσκουν μία θέση στη παρεούλα και κάθονται όλοι μαζί.
Μοιραζόμαστε τις εμπειρίες μας και ανανεώνουμε το ραντεβού μας...... στη τάξη. Όλα τα ζευγάρια γράφουν και ζωγραφίζουν σε ένα ημερολόγιο τις εντυπώσεις τους.
Ο καλύτερος τρόπος για να νιώσουν τα καινούργια μας παιδιά οικεία στο χώρο του σχολείου, είναι να επισκεφτούν τη τάξη και το σχολείο με τη συνοδεία των γονέων. Πολλά παιδιά δυσκολεύονται να προσαρμοστούν στις νέες συνθήκες και να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις του. Ας μη ξεχνάμε πως για τα περισσότερα είναι ένα καινούργιο μέρος, όπου θα πρέπει να μείνουν για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα, μακριά από τους γονείς τους και να επικοινωνήσουν με νέα πρόσωπα όπως η δασκάλα και οι συμμαθητές του. Η πρώτη βδομάδα του σχολείου ας είναι αφιερωμένη στους γονείς και τα παιδιά.
Α' Στάδιο - Δευτέρα/Τρίτη
Οργανώνουμε τη τάξη μας με τέτοιο τρόπο,ώστε να υπάρχει ανοιχτός χώρος για να κινούμαστε ελεύθερα.Αν υπάρχει η δυνατότητα χρήσης μοκέτας, αυτό εξυπηρετεί το έργο μας.Καλό είναι να χωρίσουμε σε δύο μέρες τη πρώτη αυτή γνωριμία μας, ώστε να υπάρχει δυνατότητα καλύτερης επικοινωνίας και αλληλεπίδρασης.
Επιλέγουμε μουσική σε χαλαρό ύφος και υποδεχόμαστε τους γονείς και τα παιδιά.
Αφού η εκπαιδευτικός συστηθεί και παρουσιάσει με λίγα λόγια το έργο της και μερικά στοιχεία για την ίδια,ξεκινάμε να παίζουμε ένα απλό παιχνίδι γνωριμίας για να γνωρίσουμε τα ονόματα μας.
Ακολουθεί μια ξενάγηση στο χώρο του σχολείου και έπειτα καθόμαστε σε κύκλο στη τάξη μας.
Ποιος χώρος του σχολείου μας άρεσε περισσότερο και γιατί;(ζητάμε την άποψη γονέων και παιδιών).
Μοιράζουμε χαρτιά και μαρκαδόρους στους γονείς και στα παιδιά και αφού επιλέξουν να καθίσουν οπουδήποτε θέλουν στη τάξη μας, ζωγραφίζουν το αγαπημένο τους μέρος και μας το παρουσιάζουν.
Τι μου αρέσει να κάνω περισσότερο με τους γονείς μου;( τα παιδιά ζωγραφίζουν)
Τι μου αρέσει να κάνω περισσότερο με το παιδί μου;(οι γονείς γράφουν)
Σε ζευγάρια μας παρουσιάζουν, αυτά που ζωγράφισαν και έγραψαν και στη συνέχεια δημιουργούμε ένα κάδρο με τη ζωγραφιά και το κείμενο από κάτω.
Προς το τέλος της συνάντησης μας όποιο ζευγάρι επιθυμεί μας τραγουδάει κάτι που τους αρέσει, μας διηγούνται μία φανταστική ιστορία που έζησαν, μας παρουσιάζουν κάποιο παιχνίδι που συνηθίζουν να παίζουν στο σπίτι ή οτιδήποτε άλλο θέλουν.
Δίνουμε ραντεβού για τη μεθεπόμενη ημέρα όπου θα συναντηθούμε και με τους άλλους γονείς.
Β' Στάδιο - Τετάρτη
Συνάντηση όλων των γονέων στη τάξη μας.
Τα ζευγάρια συστήνονται μεταξύ τους και έπειτα παίζουμε ένα μουσικοκινητικό παιχνίδι της αρεσκείας μας για να έρθουμε πιο κοντά μεταξύ μας. Η δράση αυτή θα μπορούσε να γίνει και στον εξωτερικό χώρο του σχολείου.
Αφού χαλαρώσουμε αρκετά μέσα από ασκήσεις, καθόμαστε και πάλι στη μοκέτα σε ένα μεγάλο κύκλο. Το κάθε ζευγάρι έχει φέρει μαζί του αγαπημένα αντικείμενα που υπάρχουν στο σπίτι και σημαίνουν κάτι γι αυτά.
Γ' Στάδιο - Πέμπτη
Το κάθε ζευγάρι έχει φέρει μαζί του διάφορα άχρηστα κυρίως υλικά της αρεσκείας του για να φτιάξουν οτιδήποτε θέλουν το οποίο θα μείνει στη τάξη μας και θα μπει στο "κουτί των μεγάλων εκπλήξεων", το οποίο θα ανοίγουμε κάθε φορά που κάποιο παιδί της τάξης μας θα έχει τα γενέθλια του και θα διαλέγει ένα δώρο.
Η ημέρα λειτουργεί ως εργαστήριο εικαστικών.
Δ' Στάδιο - Παρασκευή
Έχουμε φέρει μαζί μας το πρωινό κολατσιό μας και κάνουμε πικ-νικ στην αυλή του σχολείου.
Έπειτα παίζουμε διάφορα ομαδικά παιχνίδια και μπαίνουμε στη τάξη μας.
Τα παιδιά έχουν φέρει μαζί τους τη καινούργια τσάντα και επιλέγουν το δικό τους ράφι και συρτάρι στη τάξη.Βρίσκουν μία θέση στη παρεούλα και κάθονται όλοι μαζί.
Μοιραζόμαστε τις εμπειρίες μας και ανανεώνουμε το ραντεβού μας...... στη τάξη. Όλα τα ζευγάρια γράφουν και ζωγραφίζουν σε ένα ημερολόγιο τις εντυπώσεις τους.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου