1 Οκτωβρίου
ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΜΕΡΑ ΤΡΙΤΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ!!!!!
Πόσο αγαπάμε το παππού και τη γιαγιά; Μμμμμμμμμ............................................................
Αν θα'πρέπει να απαντήσω στο ερώτημα αυτό, θα σας πω ένα μυστικό....!!!!!!!!!
Τη γιαγιά και το παππού μου τους αγαπώ και σε όλη τη ζωή μου τους είχα φυλαχτό....
Η 1η Οκτωβρίου καθιερώθηκε από το 1990 ως Παγκόσμια ημέρα της Τρίτης Ηλικίας, με σκοπό να ευχαριστήσουμε όλους τους ηλικιωμένους(άνω των 60 ετών), τόσο για τη κοινωνική και οικονομική προσφορά τους, όσο και για τη μετάδοση των εμπειριών και σοφών σκέψεων τους σε μας τους νεότερους.
ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ
Μπορούμε να αφιερώσουμε 2-3 μέρες για να προσεγγίσουμε το θέμα της τρίτης ηλικίας.
Για να εισάγουμε τα παιδιά ομαλά στο θέμα μας, παρουσιάζουμε τους παρακάτω πίνακες και συζητούμε.
-Τι απεικονίζει ο κάθε πίνακας;
-Τι κάνει ο δικός μου παππούς και η γιαγιά;
-Ποια εποχή δημιουργήθηκαν οι πίνακες αυτοί; Είναι παλιοί ή καινούργιοι;
-Οι δικοί μου παππούδες φορούν τα ίδια ρούχα με αυτούς στους πίνακες;
Ν.Γύζης "Ο παππούς που ράβει" |
Ν.Γύζης "Ο παππούς και τα εγγόνια" |
Γ.Ιακωβίδης " Ο αγαπημένος του παππού" |
Γ.Ιακωβίδης "Ο κακός εγγονός" |
Γ.Ιακωβίδης "Η αγαπημένη της γιαγιάς" |
Ν.Γύζης "Γιαγιά που χορεύει με τα εγγόνια της" |
Ζητάμε από προηγούμενες μέρες να φέρουν τα παιδιά φωτογραφίες του παππού και της γιαγιάς από τα παιδικά τους χρόνια μέχρι και το σήμερα. Μας συστήνουν τους αγαπημένους τους και μας διηγούνται μία όμορφη στιγμή που έχουν να θυμούνται. Μπορούμε να ηχογραφήσουμε τις αφηγήσεις των παιδιών ή να τις καταγράψουμε σε χαρτί. Γράφουμε σε χαρτί του μέτρου τους λόγους που αγαπώ πολύ τη γιαγιά και το παππού μου.
Β. Φτιάχνουμε μία κάρτα ή κάποιο άλλο αντικείμενο για να το χαρίσω στη γιαγιά και στον παππού μου.Τι μπορεί να'ναι αυτό;
- Ένα γλαστράκι από πηλό ή πλαστελίνη και μέσα βάζω τρία καλαμάκια όπου πάνω τους κολλάω μικρές φωτογραφίες: της γιαγιάς,του παππού και τη δική μου.
- Ένα καδράκι από χαρτί κάνσον, το οποίο ζωγραφίζω τριγύρω και μέσα κολλάω μία φωτογραφία με τους τρεις μας. Το περίγραμμα το διακοσμώ και με άλλα υλικά, όπως μικρά χαρτάκια(κολάζ), ξυλάκια κλπ.
Συζητάμε για τη σχέση που έχουμε με τον παππού και τη γιαγιά, ενώ ενθαρρύνουμε τα παιδιά να ανά-διηγηθούν την όμορφη αυτή ιστορία μέσα από τις εικόνες της.
Επιλέγουν την αγαπημένη τους εικόνα και μας μιλούν για τους λόγους που τους άρεσε πολύ.
Αναφερόμαστε έμμεσα στο θέμα της απώλειας και αφήνουμε τα παιδιά να εκφράσουν τις απόψεις τους..
Μπορούμε να δώσουμε μία φανταστική υπόθεση πριν ολοκληρώσουμε όλη την ιστορία και τα παιδιά να μαντέψουν τη συνέχεια.Π.χ:
- Η γιαγιά του μικρού αγοριού που μπορεί να ταξίδεψε;
- Το μικρό αγόρι που συναντήθηκε με τη γιαγιά του;
Καταγράφουμε τις απαντήσεις των παιδιών και στη συνέχεια διαβάζουμε την υπόλοιπη ιστορία, συγκρίνοντας την έκβαση της με τις δικές μας εικασίες.
Δ. Διαβάζουμε το παραμύθι της Κατερίνας Τζαβάρα με τίτλο:
"Το μαγικό καπέλο της γιαγιάς μου", εκδόσεις Διάπλους.
Φέρνουμε ένα ψάθινο καπέλο στην τάξη και τα παιδιά το φορούν, λέγοντας μία ιστορία για τη δική τους γιαγιά. Μοιράζουμε χαρτιά Α4 και τα παιδιά ζωγραφίζουν μία αγαπημένη τους στιγμή με τη γιαγιά.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου