Σάββατο 4 Οκτωβρίου 2014

Κάπου μες στη ζούγκλα........



Με αφορμή τη Παγκόσμια Ημέρα των Ζώων, μαθαίνω βασικές πληροφορίες για τα ζώα της ζούγκλας. 

Ας τα γνωρίσουμε.....καλύτερα μέσα από οργανωμένες δραστηριότητες στην τάξη.

Προτεινόμενες Δραστηριότητες

Α. Έχοντας μιλήσει για τα βασικά δικαιώματα των ζώων και για τη συμπεριφορά μας απέναντι σε όλα τα ζώα του κόσμου,ήρθε η ώρα να μιλήσουμε για μία κατηγορία ζώων που ζουν μέσα στη ζούγκλα. Μπορούμε να φτιάξουμε μία κούκλα-λιοντάρι και να τη παρουσιάσουμε στην τάξη.
"Είναι ο φίλος μου ο Λεο και έρχεται από τη μακρινή ζούγκλα, να μας πει νέα τρομερά και φοβερά. Η ζούγκλα κινδυνεύει από τους κυνηγούς και τα ζώα χρειάζονται φίλους κοντινούς. Έτσι λοιπόν ο Λεο σκέφτηκε να'ρθει σε μας γιατί άκουσε για τη δράση μας και έμαθε για την αγάπη μας απέναντι στα ζωάκια". 
Ενθαρρύνουμε τα παιδιά να ρωτήσουν το Λεο για τη ζωή στη ζούγκλα, για τους κινδύνους που υπάρχουν, για το πώς αντιμετωπίζουν το πρόβλημα με τους κυνηγούς. Δημιουργείται ένας διάλογος ανάμεσα σε παιδιά και κούκλα. Ο Λεο έφερε μαζί του το αγαπημένο του κουτί και μέσα σ'αυτό φυλάει τις φωτογραφίες με όλους τους φίλους του. Θέλει να το ανοίξει και να μας τους γνωρίσει έναν έναν. Μέσα στο κουτί η εκπαιδευτικός έχει τοποθετήσει εικόνες με τα ζώα της ζούγκλας. Καλό είναι να επιλέξει εικόνες σε μορφή cartoon. 


     

 
  

              



            


Παρουσιάζουμε τις εικόνες και μιλάει ο Λέο για τους φίλους του. Που ζει ο καθένας, τι του αρέσει να τρώει περισσότερο, τι κάνει στον ελεύθερο του χρόνο, ποιοι είναι οι εχθροί του και από ποιους κινδυνεύει. Η εκπαιδευτικός φροντίζει να γνωρίζει βασικές λεπτομέρειες για το κάθε ζώο της ζούγκλας. 

Ο Έλμερ και τα ξυλοπόδαρα (νέα έκδοση)Β. Ο Λεο αφού μας σύστησε τους φίλους του μας αφηγείται μία αστεία ιστορία με βασικό ήρωα έναν παλιό του φίλο, τον Έλμερ. Διαβάζουμε στα παιδιά το παραμύθι του Ντειβιντ Μακ Κι, με τίτλο " Ο Έλμερ και τα ξυλοπόδαρα". Θίγουμε το ζήτημα του παράνομου κυνηγιού ελεφάντων στη ζούγκλα.

Μοιράζουμε χαρτιά Α4 στα παιδιά και τους ζητάμε να σκεφτούν ένα δικό τους τέλος της ιστορίας μας. Τι να έπαθαν μετά οι κυνηγοί; Ζωγραφίζουν το τέλος που φαντάζονται. 

Η εκπαιδευτικός σε μεγάλο χαρτί του μέτρου ζωγραφίζει τον Έλμερ με τετράγωνα κουτάκια, χωρίς να τον χρωματίσει. 
Ο Έλμερ θέλει να στείλει το δικό του μήνυμα μέσα από την ιστορία του.
Τα παιδιά επιλέγουν ένα τετράγωνο, το χρωματίζουν και κάνουν μία ευχή για όλα τα ζωάκια του κόσμου. Η εκπαιδευτικός καταγράφει στο χαρτί τις ευχές των παιδιών.


Γ. Επιλέγουμε το αγαπημένο ζωάκι της ζούγκλας και το κατασκευάζουμε, με απλά υλικά.
Μοιράζουμε στα παιδιά άσπρα χάρτινα πιάτα και παστέλ χρώματα. Αφού επιλέξουν το ζωάκι που επιθυμούν, βάφουν με το ανάλογο χρώμα το πιάτο σε όλη την επιφάνεια και έπειτα κόβουν τα βασικά χαρακτηριστικά του και τα κολλούν. Η εκπαιδευτικός σε χαρτί κάνσον έχει σχηματίσει μικρά πατρόν από στόμα, μύτη,αυτιά και τα μοιράζει στα παιδιά, για να τα κολλήσουν.




Δ. Πρέπει να στείλουμε το δικό μας μήνυμα στους κυνηγούς και σε όλους εκείνους που κακοποιούν τα ζωάκια. Ο Λεο μιλάει στα παιδιά για τον δικό του μεγάλο φόβο, που είναι το Σαφάρι, δηλαδή το κυνήγι των άγριων ζώων. "Η καρδούλα μου τρέμει κάθε φορά που βλέπω τα μεγάλα αυτά τζιπ να καταφθάνουν στο σπιτάκι μου και κάτι τεράστια μάτια να με κοιτούν και να με σημαδεύουν.Πολλές φορές έτρεξα να κρυφτώ, ακόμα και τότε που κάποιοι πήραν από κοντά μου, τους γονείς μου και με άφησαν μόνο μου μέσα στη τεράστια ζούγκλα. Μεγαλώνοντας έμαθα να φυλάω τον εαυτό μου και να προστατεύομαι από τους άγριους αυτούς κυνηγούς.Τους έχω και φωτογραφία, κατάφερα να τους τραβήξω και σας τους έφερα να τους δείτε κι εσείς".
Η ώρα που μας κυνηγούν


Η ώρα που εμείς τους κυνηγούμε
 


Ας στείλουμε το δικό μας μήνυμα για το Σαφάρι.........
"Το Σαφάρι να σταματήσει τώρα, να γλιτώσει όλη η χώρα.
  Τα ζωάκια να γελούν, τη ζωή τους να χαρούν...."
Φτιάχνουμε μικρά στιχάκια μαζί με τα παιδιά και τα κάνουμε κολάζ μαζί με εικόνες που βρίσκουμε στο διαδίκτυο για το Σαφάρι.









Ε. Αναζητούμε στο διαδίκτυο πληροφορίες για διάφορες παγκόσμιες υπηρεσίες προστασίας άγριων ζώων και συζητούμε για τη δράση τους.


Καλή επιτυχία!!!!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου