4 Οκτωβρίου Παγκόσμια Ημέρα Κατοικίας....
Με αφορμή τη παγκόσμια αυτή μέρα μπορούμε να συζητήσουμε για το δικό μας σπίτι,να βρούμε πληροφορίες για την οδό που μένουμε, να την εντοπίσουμε στο χάρτη, να δούμε πόσο κοντά μένουμε στο σχολείο, να περιγράψουμε το σπίτι μας,τους αγαπημένους μας χώρους. Επίσης ως προέκταση του θέματος, μπορεί να αποτελέσει η γειτονιά μου και η πόλη μου. Συζητούμε για το τι κτίρια και μαγαζιά υπάρχουν στη γειτονιά μας, ποια δημόσια κτίρια συναντούμε στην περιοχή μας, ποια ιστορικά μνημεία συναντούμε τόσο στη περιοχή όσο και στη πόλη μας.
Το θέμα προσεγγίζεται διαθεματικά και μπορεί να προκύψει και κάποιο σχέδιο εργασίας από τις ιδέες των παιδιών.
Πιθανά Σχέδια Εργασίας
1. Προσέχω να είναι καθαρή η γειτονιά μου/η πόλη μου.
2. Δημόσια Κτίρια-μουσεία-εκκλησίες στη γειτονιά μου.
3.Μία πόλη, μία ιστορία.
4.Η αρχιτεκτονική της πόλης μου.
Παρακάτω προτείνουμε διαθεματικές προσεγγίσεις 3-5 ημερών περίπου....
Α. Συγκεντρωνόμαστε στη παρεούλα και παρουσιάζουμε στα παιδιά έναν φάκελο με πολλές φωτογραφίες από τη γειτονιά του σχολείου μας..Μπορούμε να δώσουμε μία φανταστική υπόθεση όπως: ''Το πρωί καθώς έφτασα στο σχολείο, στην πόρτα βρήκα αυτό τον φάκελο με όλες αυτές της φωτογραφίες.Αποφάσισα να σας τις δείξω για να δείτε κι εσείς τη γειτονιά που βρίσκεται το σχολείο μας. Ο φάκελος είχε αποστολέα.....ο κύριος Τίτος ένας γείτονας αποφάσισε να φωτογραφίσει τη γειτονιά του σχολείου και να μας τις κάνει δώρο". Η εκπαιδευτικός έχει στο αρχείο της φωτογραφίες που είτε έχει βρει στο διαδίκτυο είτε έχει τραβήξει η ίδια.Δείχνει το υλικό στα παιδιά και στη συνέχεια συζητούν εάν τα παιδιά έχουν δει κάτι απ'αυτά ή οτιδήποτε άλλο τους έχει κάνει ιδιαίτερη εντύπωση. Έπειτα καθόμαστε στα τραπεζάκια και ο καθένας ζωγραφίζει τη γειτονιά του σχολείου όπως αυτός φαντάζεται ή έχει δει.
Β. Έχουμε ζητήσει από τους γονείς να τραβήξουν φωτογραφίες από τη κατοικία τους και τη γειτονιά τους, ενώ να βρουν πληροφορίες στο διαδίκτυο για το όνομα της οδού που μένουν. Συγκεντρώνουμε το υλικό στο σχολείο και τα παιδιά μας παρουσιάζουν το δικό τους σπίτι, δείχνοντας τις φωτογραφίες. Πόσο κοντά βρίσκεται η δική τους γειτονιά από αυτή του σχολείου; Επίσης τα παιδιά περιγράφουν το δικό τους σπίτι και τους αγαπημένους τους χώρους μέσα σ'αυτό.
Φέρνουμε έναν χάρτη της περιοχής και εντοπίζουμε τις οδούς των παιδιών.Σε κάθε οδό βάζουμε ένα αυτοκόλλητο και έπειτα με τη χρήση μιας χαρτοταινίας μετράμε τις αποστάσεις από το σπίτι μας έως το σχολείο. Συγκρίνουμε τις χαρτοταινίες και βλέπουμε ποιο/α παιδί/α μένουν πιο κοντά στο σχολείο και ποιο/α μακρύτερα.
Η παραπάνω δραστηριότητα αφορά τα Μαθηματικά...
Γ. Το "Σπίτι των Ονείρων μου"... Τα παιδιά ενθαρρύνονται να μας περιγράψουν το σπίτι όπως αυτά το ονειρεύονται, τι έχει μέσα αυτό το σπίτι, που βρίσκεται(φανταστικές υποθέσεις: στα σύννεφα, στον ήλιο, στη θάλασσα, στο βυθό, κλπ.). Καταγράφουμε τις προτάσεις των παιδιών σε χαρτί του μέτρου και δημιουργούμε μία φανταστική ιστορία για ένα "Σπίτι από όνειρα".
Δ. Εντοπίζουμε φωτογραφικό υλικό από τη γειτονιά του σχολείου όπως ήταν παλιά, τι υπήρχε τριγύρω, τι μαγαζιά υπήρχαν, πώς ήταν τα σπίτια παλαιότερα, πώς ήταν το σχολείο μας;
Έπειτα βγαίνουμε μία βόλτα τριγύρω και καταγράφουμε με τη φωτογραφική μας μηχανή τα κτίρια, τα μαγαζιά,τα σπίτια.Μπορούμε να επισκεφθούμε κάποιο μαγαζί που βρίσκεται πολλά χρόνια στη γειτονιά και να ρωτήσουμε τον καταστηματάρχη για τις αλλαγές που έγιναν στη γειτονιά μας μέχρι σήμερα.Μπορούμε ακόμα να επισκεφθούμε δημόσιες υπηρεσίες ή κάποιο ιστορικό κτίριο που μπορεί να υπάρχει κοντά.
Εκτυπώνουμε το υλικό και εντοπίζουμε ομοιότητες/ διαφορές με το σήμερα και τις συζητούμε.
Ε. Κατασκευάζουμε μία μακέτα με τη γειτονιά του σχολείου μας. Χρησιμοποιούμε πλαστελίνη και ενθαρρύνουμε τα παιδιά να κατασκευάσουν τα κτίρια και τα σπίτια που συναντήσαμε.Επίσης χρησιμοποιούμε χάρτινα κουτάκια από γάλα για τα κτίρια και υλικό από τη γωνιά οικοδομικού υλικού.
ΣΤ. Παρουσιάζουμε διάφορους πίνακες ζωγραφικής με σπίτια στη πόλη, στη θάλασσα, με μαγαζιά στις γειτονιές. Περιγράφουμε τις βασικές λεπτομέρειες και βλέπουμε ποιες διαφορές έχουν τα σπίτια στη πόλη από τα υπόλοιπα. Σε ποιο απ'αυτά τα σπίτια θα θέλαμε να μένουμε και γιατί.
Νυχτερινή Αθηνά Σπύρος Βασιλείου |
Η Λάρισα με ποταμό Πηνειό Θεόφιλος Χατζημιχαήλ |
Καΐκι και μαγαζιά στην Αίγια Σπύρος Βασιλείου |
Χρυσή Αθηνά Σπύρος Βασιλείου |
Μαρία Πωπ Λαϊκή Γειτονιά |
"Τα Εξάρχεια"
Σπύρος Βασιλείου
Ζ. "Η Γειτονιά που αγαπώ"...
Προτείνουμε τρόπους για μια όμορφη και καθαρή γειτονιά και η εκπαιδευτικός τις καταγράφει σε χαρτί του μέτρου. Έπειτα γράφουμε γράμμα στο δήμαρχο της περιοχής μας με τις προτάσεις και τις ιδέες μας.Φτιάχνουμε μία αφίσα με τη γειτονιά όπως την ονειρευόμαστε και γράφουμε τίτλους.Η αφίσα μπορεί να τοιχοκολληθεί από τον δήμαρχο ή από εμάς!!!!!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου