Μαθαίνουμε στα παιδιά να τρώνε υγιεινά και σωστά..!!!!!
Μετά από αρκετό καιρό στο σχολείο τα παιδιά είναι σε θέση να γνωρίζουν κανόνες για το πώς τρώμε και ποιες τροφές είναι απαραίτητες για μια σωστή και ισορροπημένη διατροφή.
Η εκπαιδευτικός στην αρχή της χρονιάς αναφέρει στους γονείς ποιες τροφές είναι καλές για να τρώνε τα παιδιά στο σχολείο και ποιες είναι καλό να αποφεύγονται.Τα φρούτα,τα λαχανικά,τα γαλακτοκομικά προϊόντα,όπως γιαουρτάκια και γάλα είναι σημαντικά στο διαιτολόγιο όλων των παιδιών.Η συζήτηση μπορεί να ξεκινήσει με αφορμή τις παραπάνω εικόνες,οι οποίες απεικονίζουν το τι τρώμε και τι περιέχουν όλες οι τροφές μας,ενώ πόσο κακό κάνουν όλα αυτές στο έντερο μας,στο στομάχι μας και στην υγεία μας.
Συστήνουμε στα παιδιά, τον διαβολάκο με κάποιο όνομα της αρεσκείας μας και αναφερόμαστε στην δική του ιστορία.
"Ο Λουκάκος ο κόκκινος διαβολάκος ζούσε μέσα στο στομάχι της Βασούλας. Ζούσε μία όμορφη ζωή ώσπου μέσα στο στομάχι έφτασε η ξανθιά η μαγισσούλα που το όνομα της ήταν Μικροβιούλα..Πλησίασε τον διαβολάκο και του είπε πώς η Βασούλα θέλει να τον διώξει από το στομάχι της και να φέρει έναν καινούργιο φίλο να τη βοηθά. Φυσικά όλα αυτά δεν ήταν παρά μόνο ψευτιές της Μικροβιούλας, που ήθελε να καταστρέψει το στομάχι της Βασούλας. Έπεισε τον διαβολάκο και σκάρωσαν ένα σχέδιο.Ότι έτρωγε η Βασούλα,το έπαιρναν στα χέρια τους και του έβαζαν όλου του κόσμου τα συστατικά,ώσπου μία μέρα η Βασούλα αρρώστησε πολύ και το λεπτό έντερο ξεκίνησε να μαλώνει με το παχύ έντερο, το στομάχι έβγαζε φωτιές, τα κύτταρα φώναζαν για αυτή τη κατάσταση, η καρδιά παραπονιόταν πως δεν αντέχει άλλο από τη κούραση. Μία μέρα η Βασούλα χαϊδεύοντας τη κοιλίτσα της είπε δυνατά..."αχ καλό στομαχάκι σταμάτα και λιγάκι,μη πονάς άλλο πια,με έκανες γριά"...Η Βασούλα άρχισε να παρακαλά το στομαχάκι της να γίνει γρήγορα καλά για να μπορεί να παίζει πάλι με τους φίλους της, να πάει στο σχολείο, να τρέξει πάλι στην αυλή του σπιτιού της. Ο Διαβολάκος άκουσε τη Βασούλα να παρακαλά και αμέσως σκέφτηκε σωστά.." Αυτή μου φέρθηκε καλά,δεν με έδιωξε ποτέ της και με τάϊζε σωστά...γάλα,φρούτα και τυρί ήταν η αγαπημένη μου τροφή..και τώρα θα της κάνω εγώ κακό...που τόσο μα τόσο πολύ την αγαπώ;
Ο Διαβολάκος ανέλαβε δράση και.........τι έκανε μετά;(αφήνουμε τα παιδιά να μας δώσουν ένα δικό τους τέλος στην ιστορία)."
Αφού τα παιδιά μας πουν το τέλος της ιστορίας,τα ενθαρρύνουμε να εικονογραφήσουν την ιστορία αυτή και δίνουμε και έναν τίτλο στη μικρή αυτή ιστορία.
Συζητάμε με τα παιδιά για τους λόγους που έκαναν τον διαβολάκο να μετανιώσει και να βοηθήσει τη Βασούλα να γίνει καλά.
Ποιες τροφές έτρωγε η Βασούλα και ο διαβολάκος ήταν υγιής στο στομάχι της;
(γράφουμε σε χαρτί Α3 ποιες τροφές έτρωγε το κορίτσι)
Ποιες τροφές τρώμε οι περισσότεροι για πρωινό;
(γράφουμε σε χαρτί Α3 τις τρφές που τρώμε στο σχολείο)
-Έχουμε κοινό διαιτολόγιο με τη μικρή Βασούλα;
-Ποιες τροφές να προτείνουμε στη Βασούλα και ποιες να πάρουμε εμείς από αυτή;
-Τι συστατικά μπορεί να έβαλε η Μικροβιούλα με τον Διαβολάκο στις τροφές που έτρωγε η Βασούλα;
-Πόσο κακό έκαναν στο στομάχι της μικρής αυτά τα συστατικά;
Παρουσιάζουμε στα παιδιά εικόνες με υγιεινές και μη υγιεινές τροφές και κόβουμε εικόνες από διάφορα περιοδικά και διαφημιστικά φυλλάδια,φτιάχνοντας ένα ομαδικό κολάζ με τα δύο είδη τροφών.
Συνέχεια.........
Ακούμε το παιχνιδοτράγουδο του Μανώλη Φιλιππάκη, με τίτλο: "Φρούτα και Γλυκά"....
Χωριζόμαστε σε 2 ομάδες,σε φρούτα και γλυκά..Χορεύουμε ελεύθερα στο χώρο με τη συνοδεία της μουσικής.Μόλις σταματήσει η μουσική θα πρέπει τα παιδιά να σχηματίσουν ζευγάρια με το ίδιο είδος,δηλαδή φρούτο με φρούτο, λαχανικό με λαχανικό,γλυκό με γλυκό. Αφού σχηματίσουμε τα ζευγάρια μας, πλησιάζουμε ένα άλλο ζευγάρι διαφορετικού είδους και συζητάμε για το τι προσφέρουμε ως τροφές στον άνθρωπο. H εκπαιδευτικός καταγράφει τις απόψεις των παιδιών που έχουν πάρει τους ρόλους των φρούτων και των γλυκών.
Διαβάζουμε στα παιδιά το παραμύθι του Γιώργου Σακελλαρίδη με τίτλο
" Ο Πρίγκιπας Λεμόνης και η όμορφη Κρεμμύδω", εκδόσεις POLARIS.
Επιλέγουμε την αγαπημένη μας σκηνή και την αποδίδουμε με το σώμα μας, με δικές μας κινήσεις,με τη φαντασία μας.
Παίζουμε με τις λέξεις λεμόνι και κρεμμύδι.Βρίσκουμε σύνθετες λέξεις που βγαίνουν από τις παραπάνω.
-Λεμονάδα-λεμονοστύφτης-λεμονόκουπα-λεμονόπιτα,αλλά και φανταστικές λέξεις όπως λεμονόσπιτο-λεμονοαυτοκίνητο-λεμονοσχολείο.
-Κρεμμυδόσουπα-κρεμμυδοφάγος,αλλά και φανταστικές λέξεις όπως κρεμμυδοπαρέα-κρεμμυδόσπιτο,κρεμμυδομάγειρας.
Αναφερόμαστε στα λαχανικά και στη σπουδαιότητα τους για τη διατροφή μας.
-Ποιο χρώμα κυριαρχεί στα λαχανικά;
-Από που μπορούμε να αγοράσουμε τα λαχανικά και από που τα παίρνουν οι μανάβηδες;
Βγαίνουμε μία βόλτα στη γειτονιά και επισκεπτόμαστε ένα μανάβικο.Ρωτάμε τον μανάβη γιατί επέλεξε αυτό το επάγγελμα, πόσο σημαντικά είναι τα φρούτα και τα λαχανικά στη ζωή μας,από τα παίρνει και ποια είναι καλύτερα για την υγεία μας.
Αγοράζουμε μερικά φρούτα και λαχανικά όπως καρότα και αγγουράκια και τρώμε στο σχολείο μας.
ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ ΣΧΕΤΙΚΑ ΓΙΑ ΤΑ ΦΡΟΥΤΑ
ΤΑ ΛΑΧΑΝΙΚΑ και...............ΤΑ ΓΛΥΚΑ!!
https://www.youtube.com/watch?v=CxYHcNT0fWg-Η παρέλαση των φρούτων.
https://www.youtube.com/watch?v=Rmnxb8pbgs0-Αβοκάντο(Τραγουδάκια Γάλακτος).
https://www.youtube.com/watch?v=O3Qui0eSCjI-Καραμέλα(Τραγουδάκια Γάλακτος).
https://www.youtube.com/watch?v=qLgAoFYdYIY-Ζεστό Μπισκότο(Τραγουδάκια Γάλακτος)
https://www.youtube.com/watch?v=H2UTH75FbWo-Το καρότο και η αγκινάρα(Παραμυθοτράγουδο).
https://www.youtube.com/watch?v=42_0TmkqhFo-Για τα πα τα.
https://www.youtube.com/watch?v=YZfw912Yoks-10 καβουράκια.
https://www.youtube.com/watch?v=UtcUVVhJpJU-Τάισε με καλά(Ευτύχης Μπλέτσας).
https://www.youtube.com/watch?v=c9oP3pbSbjk-Τόσο λάθος διατροφή(Χορωδία Δ.Τυπάλδου).
https://www.youtube.com/watch?v=EZHhGwqbmTM-Ο χορός των Μπιζελιών(Λιλιπούπολη).
Πίνακες σχετικά με φρούτa....
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου